کد خبر : 16015
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
117 views

 سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران:

صدور اسناد مالکیت برای صیانت از اراضی کشاورزی مازندران ضروری است

صدور اسناد مالکیت برای صیانت از اراضی کشاورزی مازندران ضروری است
توکلی، سنددار کردن اراضی کشاورزی را در راستای مصون‌ماندن از دست‌اندازی، ضروری دانست و گفت: سنددار کردن اراضی از هرگونه تصرف جلوگیری خواهد کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ احمد توکلی پیش از ظهر امروز در جلسه قرارگاه صدور اسناد مالکیت برای اراضی کشاورزی استان با بیان اینکه در راستای حفظ راضی ملی در استان مازندران، تمامی این اراضی سنددار می‌شوند، اظهار کرد: بر اساس اقدامات انجام شده، ۹۰ درصد اراضی تاکنون سنددار شدند و برای صدور سند بقیه اراضی اقدامات لازم در حال اجرا است.

وی سنددار کردن اراضی ملی را در راستای مصون‌ماندن از دست‌اندازی و در اختیار بیت‌المال قرارداشتن، دانست و افزود: در استان‌های شمالی به دلیل ارزشمندبودن املاک، دست‌اندازی به منابع ملی زیاد بود که سنددار کردن اراضی از هرگونه تصرف جلوگیری خواهد کرد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران خواهان اجرای قانون حدنگار (کاداستر) اراضی ملی و کاداستر اراضی کشاورزی شد و قبل از آن تداخل بین آنها رفع گردد، یادآور شد: در ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران تاکنون کاداستر اجرا شده است.

توکلی با اشاره به اینکه به روند رفع تداخلات در مازندران شتاب داده شده است و بر اساس برنامه تا پایان امسال در کشور باید پایان پذیرد، تصریح کرد: ۴۵ درصد رفع تداخلات پارسال انجام شده است که ۲۰ برابر ۲۰ سال گذشته بود و ۶ ماه امسال نیز به ۹۳ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه بسته‌های تشویقی برای کشاورزان در کاداستر باید دیده شود، خاطرنشان کرد: به دلیل هجوم افراد غیربومی برای خرید زمین در شمال و گردش مالی بالا موجب شده است تا کشاورزان رغبت به سنددار کردن زمین نداشته باشند و باید فرهنگ‌سازی لازم برای سنددار شدن اراضی صورت بگیرد و در این زمینه همکاری همه دستگاه‌ها مورد انتظار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.