کد خبر : 16455
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
165 views

منوچهر متکی در نخستین جلسه شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی مازندران:

انتخابات پیش‌رو نیازمند کار تشکیلاتی منسجم و متحدانه نیروهای انقلابی است

انتخابات پیش‌رو نیازمند کار تشکیلاتی منسجم و متحدانه نیروهای انقلابی است
منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه بر لزوم همبستگی و انسجام نیروهای انقلابی در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: انتخابات و اتحاد نیروهای انقلابی دو هدف اصلی راه‌اندازی شوراهای وحدت در سراسر کشور است.


به گزارش تیتر شمال؛ عصر امروز نخستین جلسه شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی با حضور دکتر منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه جمهوری اسلامي ايران و رئیس هیات اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی و با همراهی محمدی نوری معاونت اجرایی شورای استان‌ها و نیز مهندس حسین شهریاری در دانشگاه آزاد ساری، برگزار شد.

منوچهر متکی در نخستین پارلمان شورای وحدت استان مازندران، اظهار کرد: قصه پر غصه غزه جهانی را به تلاطم درآورده است و خود فرماندهان غزه از مقاومت و ایستادگی مردم غزه متعجب شده‌اند.

وی افزود: طی روزهای آینده دو احتمال شکست روایتی اسرائیل و پذیرفتن آتش‌بس و یا اینکه اسرائیل در پی عدم دستیابی به موفقیت در جنگ زمینی شاید دست به اقدامات احمقانه‌ای بزند، پیش‌بینی می‌شود.

رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مشکل اینجا است که نمی‌داند پس از حمله زمینی چه می‌شود و نگرانی‌اش بابت جنگ زمینی وجود ده‌ها هزار نیروی مقاومت در خود غزه و به راه افتادن جنگ منطقه‌ای است.

این مسئول ادامه داد: ما متولدین انقلاب اسلامی هستیم و لذا بر ضرورت عهدی که بر آن بستیم، معتقد و پایبندیم.

متکی بیان کرد: خدا را شاکریم که در بستر دین و رهبرانی زاده شدیم که عدالت، مقاومت و پایمردی در آن دوره وجود دارد.

لزوم کار تشکیلاتی در سایه اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی
وی عنوان کرد: ما در عهد امامی متولد شدیم که هرگز در طول هشتاد سال عمرش از خود نگفت و تمام حرفش مردم و انقلاب و مذهب بود.

رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرد: عدالت اسلامی حق است و دل‌های ما به درد می‌آید که هنوز این عدالت آنچنان که باید محقق نشده است.

این مسئول گفت:  امر شده که رابطه خود را تقویت و صبور باشید و لذا ایده این بود که مؤمنین باید تشکیلاتی و منسجم کار کنند.

متکی اذعان کرد: شورای وحدت با این نگاه شکل گرفت و تا سال ۱۳۷۶ همه در یک کاسه بودند و با تیکه تیکه شدن نیروهای انقلابی توسط اصلاح طلبان  تا ۵ سال نیروهای انقلابی نتوانستند یکدیگر را پیدا کنند.

وی تاکید کرد: در ادامه برندهای متعددی تشکیل شد در حالیکه در گذشته همه با هم بودیم و نیروهای انقلابی از یک انسجام و اتحاد مطلوبی برخوردار بودند.

انتخابات و اتحاد نیروهای انقلابی دو هدف اصلی راه‌اندازی شورای وحدت
رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی افزود: تصمیم‌گیری باید جمعی و با خرد جمعی باشد و کار جمعی الزاماتی دارد که باید رعایت شود.

این مسئول گفت: شورای وحدت در سال ۹۹ شکل گرفت و دو هدف داشت که نخست آن بود که نیروهای ولایی و ارزشی در یک نقطه جمع شوند تا مسائل مهم کشور را رونوشت کنند و مورد کنکاش قرار داده و به یک موضع واحد برسند و دومین هدف همین انتخابات پیش رو بود.

متکی مطرح کرد: اگر سالی ۲ درصد از سازمان‌های ما خصوصی می‌شد ما به استاندارد دنیا که ۸۰ درصد مردمی و ۲۰ درصد دولتی است محقق می‌شد.

وی اظهار کرد: ده‌ها هزار هیات مدیره‌ای که مدیر و وکیل بودند نمی‌گذارند این مهم محقق شود؛ چرا که از این شرایط منتفع می‌شوند.


تمامی شوراهای وحدت استانی آرایش انتخاباتی گرفته‌اند
رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: تمامی شوراهای وحدت استانی اکنون آرایش انتخاباتی گرفته‌اند و کار ما نه تنها پس از راهیابی نمایندگان مورد نظر به پایان نمی‌رسد بلکه تازه آغاز می‌شود.

این مسئول گفت: به زودی لیست شورای وحدت برای انتخابات پیش رو جمع بندی و نهایی می‌شود و به شوراهای وحدت استانی اعلام می‌شود.

متکی اذعان کرد: اینکه آیا با سایر احزاب نیروهای انقلابی بر سر لیست مشترک به تفاهم می‌رسیم یا خیر به نوع ورود اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات باز می‌گردد و ما آمادگی کامل برای مذاکره و مشارکت را داریم.

وی افزود: روحانیت یکی از اضلاع سه گانه شورای وحدت است و روسای تمامی شوراهای استانی ما در کشور را روحانیون تشکیل می‌دهند.

سهم مازندران از کرسی‌های دولت سیزدهم بسیار ناچیز است
محمدی نوری معاونت اجرایی شورای استان‌ها نیز در این نشست اظهار کرد: هنوز مردم به باور احزاب نرسیده‌اند.

وی افزود: شهادت بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید سند افتخار دیار علویان است اما سهم مازندران از کرسی‌های دولت سیزدهم بسیار ناچیز است.

معاونت اجرایی شورای استان‌ها خاطرنشان کرد: این دلیل آن نیست که عقب‌نشینی کنیم و واقعا امروز کارکردن در حوزه سیاسی طاقت‌فرسا است و عشق به نظام و انقلاب را می‌طلبد.

این مسئول ادامه داد: فعالیت احزاب متعدد در انقلاب اسلامی از برکات این نظام است.

محمدی نوری اعلام کرد: با وجود ظرفیت‌های کلان نیروی انسانی کشور اما امروز پاسخی برای سوالات نسل جوان امروز نداریم‌.

وی متذکر شد: شورای وحدت یک جریان تکلیف‌گرا است و اگر نتیجه‌ای نگرفتیم دلیل نمی‌شود که در این شورا را ببندیم.

دشمن می‌خواهد مشارکت حداکثری را به حداقلی برساند
حجت‌الاسلام شفیعی رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی مازندران در نخستین جلسه این شورا در ساری اظهار کرد: ما بر این اساس این پارلمان را تشکیل دادیم که انتخابات پیش‌رو، ورای انتخابات قبلی است.

وی افزود: نوک حمله دشمن به سمت ما است تا مشارکت حداکثری را به حداقلی برساند.

رئیس شورای وحدت مازندران، خاطرنشان کرد: کمتر از سه ماه تا انتخابات باقی نمانده و باید حرکت کرد تا چشم دشمن از حضور حداکثری مردم، کور شود.

این مسئول ادامه داد: ما همه سرباز مقام معظم رهبری هستیم و باید تلاش کنیم تا با تمام سربلندی این انتخابات را به پایان برسانیم و دل رهبری را شاد کنیم.

آسیب‌های امروز کشور نشان از عدم قوانین جامع دارد
دکتر کریمی قائم مقام شورای وحدت مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: شورای وحدت بدنبال آن است تا سرمایه‌های انسانی انقلابی مورد بهره‌برداری انقلاب قرار گیرند.

وی افزود: نگاه ما آن است که مردم کم‌کاری مدیران را به پای انقلاب نمی‌نویسند و در انتخابات سنگ‌تمام می‌گذارند.

قائم مقام شورای وحدت مازندران خاطرنشان کرد: پس از تشکیل این شورا در استان در سراسر استان ۳۵ کمیته تخصصی تشکیل شد.

این مسئول ادامه داد: امروز باید در کشور کار انقلابی انجام شود و مشکلات یکی از پس دیگری مرتفع شود.

کریمی عنوان کرد: امروز آسیب‌های متنوع د حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نشان از عدم قوانین مطلوب در این حوزه‌ها دارد که می‌بایست دولت و مجلس در این بخش‌ها ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.