کد خبر : 16717
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
120 views

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد:

خط لاینر کانتینری بنادر ترکمن باشی و امیرآباد راه اندازی شد

خط لاینر کانتینری بنادر ترکمن باشی و امیرآباد راه اندازی شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از راه اندازی خط لاینر کانتینری بین بندر امیرآباد و بندر ترکمن باشی ترکمنستان خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدعلی موسی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در حاشیه هفدهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان، که با حضور وزیر راه و شهرسازی و هیأت همراه در ترکمنستان برگزار شد از راه اندازی خط لاینر کانتینری بنادر ترکمن باشی و امیرآباد خبر داد.

وی با اعلام این خبر، افزود: تفاهم‌نامه عقد خواهر خواندگی بنادر امیرآباد و ترکمن باشی به منظور افزایش تردد کشتی‌ها و سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌ها، مورد توافق طرفین قرار گرفت و به امضاء رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه میان بندرامیرآباد و بندر ترکمن باشی تشابهات تجاری، بازرگانی و فرهنگی زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: این سند خواهر خواندگی میان دو بندر پس از فرآیند‌های دقیق برنامه ریزی، مطابقت، بررسی نحوه ایجاد قرارداد مشارکت و در نهایت بر اساس توسعه سیر ارتباطی شکل گرفته است.

موسی‌پور، همچنین راه اندازی مرکز لجستیک مشترک، تنظیم سند شناسایی متقابل گواهینامه‌های دریانوردان و بازنگری و تسهیل فرآیند پهلودهی شناور‌ها در بنادر دو کشور را از دیگر موارد مطروحه در این توافقنامه برشمرد.

وی تاکید کرد: همکاری در زمینه توسعه ترانزیت و فعال سازی کریدور شمال – جنوب، تشکیل کارگروه مشترک مطالعاتی در خصوص کاهش تراز آب دریای خزر، تبادل اطلاعات آماری، همسان سازی تعرفه‌های دریایی و بندری و ایجاد شرکت حمل و نقل چندوجهی مشارکتی از دیگر مواردی بود که در کارگروه تخصصی حمل و نقل دریایی و بندری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، طرف‌ها در خصوص تشکیل جلسه مشترک در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ به میزبانی ایران جهت بررسی موارد و اتخاذ تصمیم در زمینه مباحث بندری و دریایی و همچنین نحوه عملیاتی سازی و ایجاد مکانیزم برای تحقق موارد فوق موافقت نمودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.