کد خبر : 17163
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
158 views

سفیر زیمباوه در ساری اعلام کرد:

آمادگی کامل زیمباوه برای استفاده از خدمات پزشکی و آموزشی ایران

آمادگی کامل زیمباوه برای استفاده از خدمات پزشکی و آموزشی ایران
سفیر زیمباوه گفت: واقعا ظرفیت کافی برای تولید دانش را نداریم و در فوق تخصص به کمک شما نیاز مبرم داریم و بزودی هیئت دیپلماتیک دیگری از زیمباوه به ایران خواهد آمد.


به گزارش تیتر شمال؛ برایت کوپمبا صبح امروز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اعضای هیئت رئیسه، مدیران، مشاورین و جمعی از روسای دانشکده ها و مسئولین مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار خرسندی از فرصت پیش آمده جهت حضور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، با اشاره به فعالیت بسیار خوب کادر درمان ایران در مقابله با کرونا اظهار کرد: این شهر و نعمت‌های خدادادی آن باعث می‌شود که حس می‌کنم شهر خودمان است و سپاسگزارم از اینکه ما را دعوت کردید.

سفیر زیمباوه با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای همه جهانیان برکتی بوده است و از برکات انقلاب اسلامی برای زیمباوه آن بود که ما پیش از آن در استعمار کشورهای دیگر بودیم و انقلاب ایران برای ما الگو شد تا اکنون مستقل باشیم،اضافه کرد: اکنون ۴۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و اکنون ظهور ایده‌های امام را داریم می‌بینیم و اینکه اینجا هستیم اتفاقی نیست و خواست خداوند است برای باب همکاری بیشتر  ما اینجاییم تا روابط مان را با ایران بهبود ببخشیم.

برایت با تاکید بر اینکه امروز در واقع هدفمان آن است که روابط دو طرفه را گسترش دهیم و بدنبال حصول نتایج هستیم ادامه داد: سلامت را باید به دست آورد و حفظش کرد و لذا حفظ آن نیازمند تبادل علوم پزشکی است و ایران جزو کشورهای پیش‌رو درمان و دارو است و مشتاق این همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستیم.

وی گفت: ما کاملا عملکرد پزشکی ایران را بررسی کردیم و بسیار برای ما الهام بخش است و پیشرفت در عین تحریم‌ها بسیار الهام‌بخش است، ایران رتبه ۵۸ را در جهان در خدمات بخش سلامت دارد و قابل استناد است.

سفیر زیمباوه تاکید کرد: ایران به صورت سالانه این ارقام را بهبود بخشیده و نکته مهم آنکه در ایران نرخ از بین رفتن کودکان و ناباروری خیلی کاهش یافته است و سیستم ارائه خدمات حوزه سلامت نیز رو به رشد است و ما می‌خواهیم این مسیر را دنبال کنیم.

برایت با ذکر این مطلب که قبل از سفر به ایران گزارشی در اختیار ما گذاشتند که تعداد داروخانه‌های ایران به اندازه رستوران‌های غربی هستند و این نشان از اهمیت به حوزه درمان دارد، عنوان کرد: در ایران داروها برای عموم قابل دسترس است و عمده قشر کشور می‌توانند از پس هزینه‌ها بر آیند.

سفیر جمهوری زیمباوه یکی از سیاست‌های خوب ایران در بخش سلامت را گسترش شبکه سلامت در مناطق محروم عنوان کرد و این  موضوع را اولویت نخست برای کشور خود دانست و خواستار همفکری و پایه گذاری سنگ بنای خوب برای همکاری با دانشگاه در این زمینه شد.

وی عنوان کرد: کاهش هزینه‌ها و در دسترس بودن خدمات پزشکی حاصل برنامه اجرایی در ایران بر ادغام سیستم دانشگاهی و بیمارستانی بوده است و رسیدن به برنامه مورد نظر در گرو آموزش حرفه‌ای پرسنل است.

سفیر زیمباوه با بیان این که ما یک اقتصاد کوچک است که تحت تحریم آمریکا هستیم و لذا همیشه اقتصاد ما تحت فشار است، ادامه داد: ایران تاب‌آوری بیشتری در تحریم‌ها نسبت به زیمباوه دارد.

برایت اعلام کرد: تا سال ۲۰۱۴ براحتی ۳۰۰۰ پرسنل ما از کشورهای استرالیا و کانادا بودند و کشور ما دارای کمبود نیروی پزشکی است و هدف از سفر ما کمک ایران برای رفع مشکلات خدمات پزشکی و دارویی  است.

سفیر زیمباوه از تربیت پزشکان مجرب، دارو ساز و خدمات پزشکی مطلوب  بعنوان اهدف ما از این سفر و نشست با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مازندران یاد کرد و یادآور شد: بروزرسانی درمان و دارو در زیمباوه و بهینه سازی آن در گرو تبادل این اطلاعات میان دو کشور است و همکاری داروسازی، جابجایی دانشجو و پزشک و نیز بورسیه می‌تواند از جمله موارد مورد توافق در جلسات ما باشد.

برایت اعلام کرد: در کشور ما دو دانشگاه داروسازی و علوم پزشکی داریم و واقعا ظرفیت کافی برای تولید دانش را نداریم و در فوق تخصص به کمک شما نیاز مبرم داریم و بزودی هیئت دیپلماتیک دیگری از زیمباوه به ایران خواهد آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.