کد خبر : 17449
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
132 views

مدیرکل بندرامیرآباد خبر داد:

نخستین واردات ریلی محموله ترانزیتی پنبه و الیاف ترکیه به بندر امیرآباد

نخستین واردات ریلی محموله ترانزیتی پنبه و الیاف ترکیه به بندر امیرآباد
مدیرکل بندرامیرآباد از تخلیه 13 واگن حامل هزار و ۲۲۰ عدل پنبه و الیاف که از طریق ریل از کشور ترکیه و مرز بازرگان به بندرامیرآباد وارد شده بود خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدعلی موسی‌پور با اعلام این خبر گفت: با ارائه خدمات مطلوب و با هدف ایجاد تنوع کالا جهت ترانزیت ، صادرات و واردات اولین محموله الیاف و پنبه شامل یک‌هزار و ۲۲۰ عدل پنبه و الیاف که توسط ریل به بندر امیرآباد وارد شده بود در انبارهای بندر جهت واردات قطعی و عرضه به بازار مصرف تخلیه شد.

وی تصریح کرد: ماحصل تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده در قالب نشست‌های تخصصی با صاحبان کالا و تجار به نتیجه رسید که این محموله توسط ریل به بندر امیرآباد وارد شد و مقرر است پس از ارزیابی و انجام محاسبات ، تشریفات گمرکی  و برآورد هزینه‌های مترتب بر کالا و مقرون به صرفه بودن و همچنین حجم بالای کالا و حساسیت در حمل آن با توجه به شرایط جوی ، حمل و نقل ریلی  بجای حمل جاده‌ای جایگزین شود.

مدیر منطقه اقتصادی بندر امیرآباد با ابراز خرسندی از رونق حمل ریلی کالا به تنها بندر شمال کشور که از این مزیت برخوردار است،  اظهار کرد: ارائه خدمات مطلوب دستگاه‌های اجرایی همانند بنادر و دریانوردی، راه آهن و گمرک می‌تواند نقش به سزایی در رونق و گسترش حمل ریلی کالا  جهت صادرات و ترانزیت داشته باشد و بررسی‌های بعمل آمده نشان می‌دهد صاحبا کالا و تجار به حمل ریل پایه روی آورده و ترغیب شده‌اند.

موسی‌پور، کوتاه شدن زمان حمل و نقل، صرفه جویی در مصرف سوخت و ارتقاء بهره وری، کاهش آلودگی زیست محیطی و سوانح و تلفات جاده‌ای و حفظ کیفیت محصولات را از جمله مهمترین مزایای روش حمل و نقل ریلی عنوان کرد .

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.