کد خبر : 18077
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
175 views

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد:

جذب سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۵۰۰ میلیاردی در بندر امیرآباد

جذب سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۵۰۰ میلیاردی در بندر امیرآباد
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: در ۳۰ ماهه دولت سیزدهم ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد داشته‌ایم.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدعلی موسی‌پورگرجی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بنگاه‌های اقتصادی فضای کار رسانه‌ای بیشتری دارد، اظهار کرد: بندر امیرآباد فرامنطقه‌ای است و عملکرد ملی دارد و این دستاوردها باید به اطلاع مردم داده شود.

وی با اشاره به اینکه امسال رکود ۲۱ ساله عملیات تخلیه و بارگیری در بندر امیرآیاد شکسته شده است، افزود: ۴ میلیون و ۱۵۸ هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری شده است که رشد ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از رشد  ۴۰ درصدی صادرات در بندر امیرآباد خبر داد و تصریح کرد: یک میلیون و ۸۸ هزار تن صادرات از این بندر صورت گرفته است.

این مسئول با اعلام اینکه در صادرات سیمان ۱۰۰ درصد رشد را شاهد هستیم، افزود: بندر امیرآباد در تخلیه و بارگیری سهم ۵۷ درصدی را در بین بنادر شمال کشور دارد و نقش مهمی در کشورهای حوزه سی‌آی‌اس، اقتصاد کشور و منطقه ایفا می‌کند.

موسی‌پورگرجی با اشاره به رشد ۵۴ درصدی در حمل و نقل جاده‌ای وسایل سنگین، تصریح کرد: ۱۸۳ هزار دستگاه کامیون در بندر امیرآباد تردد داشته است.

وی با اعلام اینکه باید ظرفیت ریلی استان توسعه پیدا کند، خاطرنشان کرد: ۸۰ هزار تن کالا از طریق ریل جابجا شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از اجرای طرح ساماندهی شناورها در دریای خزر خبر داد و گفت: با تسهیل فرآیندها تمام قایق‌های خزر ساماندهی می‌شوند.

این مسئول به کاهش تراز آب در خزر اشاره کرد و افزود: با توجه به میزان لایروبی‌ها کمتر از سایر بنادر در کاهش تراز آب دچار چالش هستیم و با لایروبی انجام شده هزار و ۱۰ فروند شناور در ۱۰ ماهه اخیر در بندر تردد داشته است.

موسی‌پورگرجی با بیان اینکه در انجام لایروبی‌ها هفت درصد رشد داشته‌ایم، ادامه داد: امسال ۷.۵ میلیون مترمربع هیدروگرافی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌ها در بندر امیرآباد محقق شده است، تصریح کرد: تنها دستگاه اجرایی هستیم که رشد هشت درصدی اقتصاد استان را محقق کردیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از اجرای ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه اقتصاد مقاومتی در طی سه سال اخیر خبر داد و افزود: مخازن روغن خوراکی، کارخانه دام و طیور از پروژه‌های مهم این حوزه بوده است.

این مسئول ادامه داد: ۲۰۰ سرمایه‌گذار در بندر حال فعالیت هستند و به دنبال رضایت‌مندی مشتری و ذی‌نفعان هستیم.

موسی‌پورگرجی با اشاره به اینکه ۱۴۹ نفر از جوانان منطقه در بندر امیرآباد مشغول به‌کار شدند، گفت: ۱۱ پروژه سرمایه‌گذاری با رشد ۷۰ درصدی در دستور کار است و تا نیمه نخست سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اعلام اینکه چندین خط ترانزیتی در بندر امیرآباد راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در بخش ترانزیت خودرو در ۳۰ ماه اخیر ۲۰ هزار و ۶۹۰ دستگاه از امارت به بندر لنگه و از بندر امیرآباد به قزاقزستان رفت و در سال‌جاری ۸  هزار و ۷۵۰ دستگاه خودرو از بندر امیرآباد ترانزیت شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۶ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۳ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان در بخش‌های احداث محوطه کانتینری، پایانه لجستیک غلات، احداث مخازن شرکت کاله، احداث مخازن فربست دزفول، کارخانه تصفیه روغن و آرد گندم امضا شده و تا پایان امسال بخشی منجر به قرارداد می شود، اظهار کرد: تفاهم‌نامه، شروع عقد قرارداد است و بعد از اصلاح، زمین تحویل داده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در ۳۰ ماهه دولت سیزدهم ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد داشته‌ایم.

موسی‌پورگرجی با اشاره به اینکه بندر امیرآباد در حال توسعه و احداث زیرساخت است، خاطرنشان کرد: ۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان در دست اقدام است و تاکنون ۹۳ درصد جذب اعتبار داشته‌ و بیشتر پروژه‌ها به سرانجام رسیده است.

وی با اعلام اینکه ظرفیت عملیاتی بندر امیرآباد به ۸ میلیون تن رسیده و تا نیمه سال بعد افزایش می‌یابد؛ بیان کرد: با همکاری دستگاه قضایی کالای متروکه در بندر امیرآباد نداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد تصریح کرد: برای اولین‌بار دستگاه رادار دانش‌بنیان داخلی نصب و راه‌اندازی شد و طراحی و ساخت دسته موتور رانش لایروبی به دست متخصصان داخلی شکل گرفت.

موسی‌پورگرجی گفت: به‌عنوان بندر سبز از سال ۸۵ معرفی شدیم و در راستای حفظ محیط‌زیست، پلنگان و میانکاله به وظیفه خود عمل کردیم و امسال ۵۰ هزار نهال کاشته شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.