کد خبر : 18017
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
134 views

مدیر امور شعب بانک مسکن مازندران اعلام کرد:

پرداخت ۱۵۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک مسکن در دولت سیزدهم

پرداخت ۱۵۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک مسکن در دولت سیزدهم
مدیریت شعب بانک مسکن مازندران، گفت: مجموعا در دوره 30 ماهه فعالیت دولت سیزدهم حدود ۷۵۱۴۷ مورد با اعتباری بالغ بر 156 هزار و 992 میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی سید حسین حاجی‌پور مدیر شعب بانک مسکن استان مازندران در نشست خبری خود با خبرنگاران عملکرد بانک مسکن مازندران در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

حاجی پور مدیریت شعب بانک مسکن مازندران با بیان اینکه رسالت اصلی بانک مسکن بعنوان بانک تخصصی تولید مسکن و خانه دار کردن مردم و اقشار کم درامد است افزود: نقش این بانک همچنین در تولید و صنعت نیز پوشیده نیست

مدیریت شعب بانک مسکن مازندران با اشاره به نقش مسکن بعنوان یکی از تولیدی ترین بخش های کشور در حوزه های مختلف از جمله تولید، ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی ، افزود: در تولید مسکن صنایع زیادی درگیر هستندکه باافزایش تولید مسکن این صنایع نیز فعال تر می شوند به همین دلیل از بخش مسکن بعنوان لوکوموتیو اشتغال جامعه نام برده می شود.

سید حسین حاجی‌پور با اشاره به فعالیت ۵۲ شعبه بانک مسکن در استان مازندران اظهار داشت: سهم بانک مسکن از منابع شبکه بانکی حدود ۸/۵ درصد است و در حوزه اعطای تسهیلات و مانده مصارف سهم این بانک تقریبا ۱۲ درصد می باشد.

وی افزود: ميانگين نسبت مصارف به منابع در پايان آذر ماه در شبکه بانکی استان حدود ۸۴ درصد است که این نسبت در بانک مسکن مازندران ۱۷۲ درصد است .

حاجی‌پور ادامه داد: مانده مصارف شبکه‌ی بانکی استان در سال جاری تا پایان آذر ماه حدود ۲۴۴ هزار میلیارد ریال رشد داشته که سهم بانک مسکن حدود ۴۲هزار میلیارد بوده که تقريبا معادل ۱۸درصد سهم مصارف شبکه بانکی استان متعلق به بانک مسکن می‌باشد.

مدیریت شعب بانک مسکن مازندران گفت: باتوجه به فعالیت تخصصی بانک مسکن طبق اساسنامه ، یکی از موارد تامین مالی طرح های دولت در بخش مسکن از جمله مسکن مهر ، طرح نهضت ملی مسکن ، احیای بافت های فرسوده شهری و مسکن روستایی و.. بوده که این بانک همواره تنها بانک عامل در پرداخت تسهیلات و یا یکی از بانک های اصلی در تامین منابع مالی در این طرح ها مي باشد.

حاجی‌پور با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن که یکی از طرح های اصلی دولت سیزدهم در حوزه مسکن است، بانک مسکن بعنوان یکی از بانک های اصلی در تامین مالی و پرداخت تسهیلات است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی طرح نهضت ملی کمک به خانه دار کردن اقشار کم درامد فاقد مسکن و واجدشرایط از طریق ساخت مسکن در زمین های دولتی با هدف حذف قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن است که در قالب تسهیلات حمایتی محسوب می شودو هدف دوم پرداخت به خودمالکین با هدف تولید مسکن و کمک به ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در این حوزه است.

وی با اشاره به تکلیف دولت و بانک مرکزی به همه ی بانک های دولتی مبنی بر اختصاص ۲۰درصد تسهیلات کل پرداختی خود به حوزه نهضت ملی مسکن ، گفت: تاکنون حدود ۹۰ درصد تسهیلات در طرح ملی نهضت مسکن در استان توسط بانک مسکن مازندران پرداخت شده است.

حاجی پور در ادامه گفت: طی امار تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن به ۱۱۳۰ پروژه و تعداد ۹۰۰۴ واحد با اعتباری بالغ بر ۳۴هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در مازندران پرداخت شده است. علاوه براین از محل قرارداد عاملیت سال ۱۴۰۰ به تعداد ۱۰۵۹ واحد با اعتبار بالغ بر ۳۱۹۸ میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی و بازسازی احیای بافت های فرسوده استان پرداخت شده است.

مدیریت شعب بانک مسکن مازندران به دو تصمیم مهم در اجرای طرح ملی نهضت مسکن اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این دو تصمیم که طی مصوبه در سال جاری ابلاغ شد کاهش نرخ سود تسهیلات حمایتی( ساخت واحدهایی که در زمین های دولتی انجام می شود) از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد بوده و مصوبه بعدی که دربخش تسهیلات حمایتی ابلاغ شده درمورد كاهش اقساط قابل پرداخت می باشدکه طبق ان گیرندگان همزمان با تحویل واحدهای مسکونی خود طی دوسال اول بازپرداخت اقساط به مبلغ ۵۹میلیون ریال را بصورت مساوي صورت مي پذيرد و سود این دوسال در مدت سال های باقی مانده بازپرداخت اقساط از وام گیرندگان دریافت می شود.

وی با اشاره به عملکرد بانک در ۳۰ ماه طی شده فعالیت دولت سیزدهم درسایر بخش های اعطای تسهیلات حمایتی (قرض‌الحسنه ازدواج، قرض‌الحسنه فرزند آوری، قرض‌الحسنه کمیته امداد، قرض‌الحسنه بهزیستی) در بانک مسکن مازندران گفت: در بخش اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند اوری که همواره مورد تاکید بوده ، در بخش قرض الحسنه ازدواج تعداد ۱۸۹۶فقره با اعتباری بالغ بر ۲هزار ۶۴۳ میلیارد به متقاضیان این بخش اعطا شده است.

حاجی پور افزود: در حوزه فرزندآوری نیز ۶۷۱ فقره تسهیلات با اعتبار بالغ بر ۲۷۸ میلیاردریال پرداخت شده است و طبق بخشنامه ای که اخیرا بانک درسال جاری ابلاغ کرده است علاوه بر طرح قرض الحسنه تسهیلات فرزنداوری ، اعتبارات حمایت از فرزنداوری در بخش خرید مسکن از محل اوراق تا حداکثر ۴ فرزند زیر ۲۰سال ، ۲۵درصد به وام خرید مسکن اعطا شده و علاوه بر آن مدت بازپرداخت به ازای هر فرزند دوسال اضافه می گردد.

مدیریت شعب بانک مسکن مازندران با اشاره به عمل به تکالیف اجتماعی بانک مسکن ، بیان کرد: پرداخت تسهیلات به نهادهای حمایتی همواره در دستور کار بوده که در بخش اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ابتداي دولت سيزدهم تاكنون تعداد۹۴۶ مورد با اعتباری بالغ بر ۶۷۵ میلیارد ريال و در بخش اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی نیز ۴۲۶مورد با اعتباری بالغ بر ۲۳۲ میلیارد ريال تسهیلات به واجد شرایط پرداخت‌شده است. علاوه بر این درسال گذشته ۸۲۵ نفر نیز مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و به ۱۲۸ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی فاقد مسکن تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده است

وی افزود: باتوجه به اینکه تمامی بانک های دولتی در بخش اعطای تسهیلات مسکن روستایی عامل هستند، سهم بانک مسکن در حوزه ساخت مسکن روستایی وکمک به نوسازی ۱۲۱۱ فقره با اعتبار ۱۷۱۴میلیارد ریال بوده که در قالب تسهیلات به متقاضیان این بخش اعطا شده است .

حاجی پور با بیان اینکه در بخش مسکن و ساختمان در قالب های مختلف ساخت و خرید مسکن در طی این مدت ۵۲ هزار و ۳۵۵ مورد با اعتبار ۹۹۱۸۴ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک مسکن استان پرداخت شده است ، گفت: دربخش صنعت و معدن نیز ۱۲۳میلیارد ریال تسهیلات ودر بخش خدمات به این صنایع تعداد ۶۲۲۹ مورد با اعتباری بالغ بر ۱۱هزار ۹۱۹ میلیارد ریال ودر بخش بازگانی تعداد ۲۲۴ مورد با اعتباری بالغ بر ۱هزار ۳۸۶ میلیارد ریال پرداخت شده است

مدیریت شعب بانک مسکن مازندران در پایان گفت: مجموعا در دوره ۳۰ ماهه فعالیت دولت سیزدهم حدود ۷۵۱۴۷ مورد با اعتباری بالغ بر ۱۵۶۹۹۲میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.