کد خبر : 18404
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۲۵
128 views

استقرار دانشکده علوم پزشکی، سوژه تبلیغی نامزدهای مجلس در رامسر و تنکابن

استقرار دانشکده علوم پزشکی، سوژه تبلیغی نامزدهای مجلس در رامسر و تنکابن
درحالیکه به روزهای پایانی تبلیغات انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، ماجرای استقرار دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران به مرکزیت تنکابن و اعتراض رامسری‌ها پیرامون این جانمایی در این حوزه انتخابیه شدت گرفته و به بحث داغ این روزهای محافل انتخاباتی و افکار عمومی تبدیل شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ ماجرای استقرار دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران به مرکزیت تنکابن از ۱.۵ سال گذشته به محل اختلاف میان بخشی از افکارعمومی به ویژه در رامسر تبدیل شده است. اختلافی که آنان منشأ‌ آن را دخالت نماینده فعلی حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس آباد می‌دانند و معتقدند او با اعمال نفوذ، این امتیاز را به زادگاهش، تنکابن منتقل کرده است.

البته این نماینده در تمامی اظهارنظرهای یک سال گذشته خود و به تازگی در محافل انتخاباتی چنین اعمال نفوذی را رد کرده است و اظهارداشت: ” استقرار دانشکده نه با دخالت او بلکه صرفا بر مبنای قانون انجام شده است.”

به گفته این نماینده “وزارت بهداشت و درمان همچنین شورای گسترش این نهاد، بر اساس شاخص جمعیت، تنکابن را به مرکزیت دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران در نظر گرفته است.

در عین حال آن سوی ماجرا نیز با ردِ این ادعا معتقد هستند که شاخص جمعیت تنها یکی از بندهای لازم برای استقرار دانشکده در غرب مازندران است و بر اساس قانون، جمعیت شهر مورد نظر می باید ۵۰۰ هزار نفر باشد و این در حالی است که جمعیت تنکابن کمتر از این میزان است.

معترضان به استقرار دانشکده در تنکابن معتقد هستند که مرکزیت درحالی برای این شهر در نظر گرفته شده است که تاسیس آن در رامسر، مطالبه‌ و درخواستی ۱۳ ساله‌ به‌شمار می‌رود که مستندات آن موجود است.

ضمن اینکه رامسر امتیاز زیرساختی و فضای فیزیکی لازم برای استقرار دانشکده را نیز در اختیار دارد. از سوی دیگر به واسطه بیش از ۴۰ سال سابقه آموزشی و برخورداری از دانشکده پرستاری زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل و دانشکده پردیس بین‌الملل زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بهترین گزینه برای مرکزیت دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران محسوب می‌شود. امتیازهایی که به زعمِ آنها برای مرکزیت دانشکده در رامسر کفایت می‌کند.

این اختلاف نظرها تا جایی پیش رفت که حتی مقام عالی دولت در استان نیز چندی پیش در آیین معارفه فرماندار تنکابن توصیه کرد؛ مردم منطقه اختلاف‌ها را کنار بگذارند و از این فرصت مهم در جهت بهره‌مندی از امتیازهای گسترده راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران بهره‌مند شوند.

فارغ از ادعاهای ۲ طرف ماجرا، اختلاف بر سر جانمایی دانشکده علوم‌پزشکی بحث داغ تمامی ستادهای انتخاباتی دو رقیب در حوزه‌های انتخابیه رامسر و تنکابن شده است و روز به روز نیز با اظهارنظرهای گوناگون به تنور آن دمیده می‌شود.

اظهارنظرهایی که از ۲ سوی ماجرا تایید و رد می‌شوند، واکنش پشت واکنش که دستمایه کری‌خوانی‌های انتخاباتی قرار می‌گیرد و بحث‌های فضای مجازی پیرامون این اظهارنظرها داغ و داغ‌تر می‌شود.

چهره‌های شاخص و شناخته‌ شده مردمی از هر ۲ سو در حمایت از استقرار دانشکده در تنکابن ‌و یا اینکه حقِ مردم رامسر است ‌و میبایست در رامسر مستقر شود نگاه افکار عمومی شهر را به سمت خود جلب می‌کنند.

بررسی فضای انتخاباتی در حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر گویای آن است که سمت و سوی افکار عمومی همچنین حضور چهره‌های شناخته شده مردمی بیشتر در ستادهای انتخاباتی این دو نامزد رقیب در جریان است.

از طرفی هر روز خبرهایی از این دست که تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه به نفع چهره‌های شاخص رقیب از انتخابات کنار کشیدند منتشر می‌شود تاهمچنان هوش و حواس‌ها به سمت انتخابات و حواشی آن معطوف باشد.

در غرب مازندران سه حوزه انتخابیه ‘نور ، محمود آباد’ ، ‘نوشهر ، چالوس ، کلاردشت ‘ و ‘تنکابن ، عباس آباد و رامسر’ فعالیت دارد که افزون بر ۹۰ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این مناطق تایید صلاحیت شدند و برای تصاحب کرسی قوه مقننه به رقابت با یکدیگر مشغول هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.