کد خبر : 19477
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۵
111 views

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

مقاومت گندم‌های تولیدی در برابر رطوبت افزایش یابد

مقاومت گندم‌های تولیدی در برابر رطوبت افزایش یابد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: مقاومت گندم‌های تولیدی در برابر رطوبت و بارندگی افزایش یابد تا کشاورزان متضرر نشوند.


به گزارش تیتر شمال؛ عباسعلی وفایی‌نژاد در حاشیه مراسم روز گندم و نان در ایستگاه تحقیقات بذر روستای بایع‌کلا شهرستان نکا در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک روز ملی گندم و نان اظهار کرد: رمز موفقیت و عبور از تهدیدها، استفاده از قدرت و توانایی محققان و کارشناسان مستعد استان در افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم است.

وی ضمن تشکر از مرکر تحقیقات کشاورزی افزود: به سهم خود از اقدامات گسترده صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات تشکر می‌کنم، اما در استان مازندران باید مقاومت گندم‌های تولیدی در برابر رطوبت و بارندگی افزایش پیدا کند تا کشاورزان ما در مناطق کوهستانی متضرر نشوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: ما خبره‌ترین کارشناسان و فارغ‌التحصیلان علوم کشاورزی را در استان داریم و نیازمند به این هستیم با اتکا به توانایی آن‌ها و دانش محققان کیفیت گندم‌های تولیدی در استان را به درجه‌ای از کیفیت برسانیم که بتوان بدون اختلاط با گندم‌های مرغوب‌تر به یک آرد مناسب برای تهیه نان رسید.

وفایی‌نژاد با اشاره به فرمایشان مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از هدررفت نان اظهار کرد: بخش عمده‌ای از گندمی که با هزاران مشقت توسط بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری و تولید می‌شود، به هدر می‌رود و این یک معظل بزرگ است که با تولید گندم با کیفیت و آموزش‌های لازم و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان موجب ارتقای کیفیت نان و جلوگیری از هدر رفت آن شد.

گفتی است، در این مراسم که به منظور بازدید از طرح‌های آزمایشی، مزارع پرورش و تکثیر بذر ایستگاه تحقیقاتی روستای بایع‌کلا در شهرستان نکا صورت گرفت، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران ضمن بازدید از مزارع به گفتگو با محققان و کشاورزان پرداخت.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.