کد خبر : 18702
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
115 views

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:

تجلیل از جامعه ایثارگری در جامعه نهادینه شود

تجلیل از جامعه ایثارگری در جامعه نهادینه شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به تکریم و تجلیل از جامعه معزز ایثارگری، گفت: دیدار و تکریم باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.


به گزارش تیترشمال؛ سعید کهنسال در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته ساری، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن دیار علویان، با اشاره به ماموریت‌های بنیاد در حوزه خدمت رسانی به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، اظهار کرد: بنیاد علاوه بر نقش حمایتی، در رابطه با مناسبت‌ها، رویدادها، یادواره‌ها، قوانین مغفول مانده و اجرای فعالیت‌های مختلف وظیفه حاکمیتی و شرعی در چارچوب قوانین دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را از جمله رسالت مهم عنوان کرد و افزود: فرهنگ شهید و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ ناب، حجت‌پرور، تاریخ‌ساز و جریان است و این فرهنگ متعالی راه مقابله با ناملایمات و شدائد دشمنان خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از اعتقادات و اندیشه‌های شهداست و این فرهنگ می‌تواند تاکتیک راهبرد تغییر در حوزه امیدآفرینی و مشارکت‌جویی در جامعه باشد، امروز اندیشه‌های ناب امام راحل دستاوردی همچون ولایت مطلقه فقیه به عنوان ستون و خیمه و هویت برای مردم ما به همراه داشته است و موجب تثبیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌ها شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران در بخش دیگری از سخنان خود مطالبه‌گری و مشارکت‌جویی را از دیگر وظایف بنیاد عنوان کرد و یادآورشد: در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه معزز ایثارگری، امروز شاهد دغدغه‌مندی این عزیزان در بخش قوانین مغفول مانده به عنوان یک چالش بزرگ از سوی دستگاه‌های اجرایی هستیم، حاکمیت باید بستر و شفافیت لازم برای رسیدگی به مشکلات این قشر معزز فراهم کند.

کهنسال با اشاره به تکریم و تجلیل از جامعه معزز ایثارگری، اظهار کرد: دیدار و تکریم باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران دارای فضایل، برکات و نورانیت هستند این عزیزان می‌توانند مسیر درست به ما نشان دهند تا از بحران‌ها عبور کنیم و سعادتمند شویم.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران ادامه داد: امروز به کمک مشاورین ایثارگران در دستگاه‌ها نیاز داریم آنها می‌توانند خواسته‌ها و مطالبات جامعه ایثارگری بر اساس قوانین و مقررات پیگیری کنند، همچنین وجود استعدادهای برتر در حوزه نخبگی، تشکل‌ها و … می‌تواند برای این عزیزان رضایت‌مندی ایجاد کند.

کهن سال گفت: وقتی صحبت از شهید و شهادت می‌شود باید از حقیقت خانواده‌های معزز شهدا نام برد، شهدایی که بواسطه نبود سرپرست خانواده، خدا سرپرستی آنان را بر عهده می‌گرفت، حتی زمانی که در دوران جنگ در نبرد با دشمنان اسلام و دین آماج ترکش‌های دشمن بودند خداوند پناه و یاریگر آنان بود، امروز پیروی از سبک زندگی شهدا یک امری واجب و ضروری است.

گفتنی است مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران همچنین پیش از این با حضور در میز خدمت که به همت بنیاد شهید در مصلی جمعه ساری برگزار شد با همراهی معاونین بنیاد استان، پاسخگوی مسائل و مشکلات جامعه معزز ایثارگری در حوزه خدمت‌رسانی بود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.