کد خبر : 19183
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
115 views

رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

اعاده به‌وضع سابق ۱۶ هکتار از اراضی جنگلی در نوشهر

اعاده به‌وضع سابق ۱۶ هکتار از اراضی جنگلی در نوشهر
رئیس کل دادگستری مازندران از اعاده به وضع سابق بیش از ۱۶ هکتار از اراضی جنگلی جلگه‌ای در شهرستان نوشهر خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری از اعاده به وضع سابق بیش از ۱۶ هکتار از اراضی جنگلی جلگه‌ای در شهرستان نوشهر خبر داد و افزود: مستحدثات غیرمجاز موجود در این زمین‌ها شامل ساختمان، کارگاه، اتاقک‌های نگهبانی، زمین تنیس و زمین چمن مصنوعی نیز با صدور دستور قضایی تخریب و زمین‌های جنگلی جلگه ای مذکور به حالت سابق بازگشت.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: این زمین‌ها در منطقه ییلاقی روستای علی‌آباد عسگرخان واقع بوده که در راستای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زراعی و باغی و در راستای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان با صدور دستور قضایی و هماهنگی به عمل آمده با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، نسبت به اعاده به وضع سابق و بازگشت زمین‌ها به حالت قبل اقدام شد.

وی گفت: در راستای اجرای دو فقره حکم خلع ید صادره از محاکم قضایی سه هزار مترمربع از اراضی ملی در روستای میکلا شهرستان قائم‌شهر خلع ید و تحویل منابع طبیعی شد.

اکبری خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مسئول مطابق قانون وظیفه صیانت و جلوگیری از تصرف غیرمجاز اراضی را دارند و باید ضمن توجه به حدود اختیارات قانونی خود اقدام جدی در راستای پیشگیری از تصرفات را در دستورکار قرار دهند.

وی تصریح کرد: حفظ و حراست و مراقبت از اراضی ملی جز با همکاری سازمان‌های ذیربط، شورا‌های اسلامی روستاها، دهیاران، همیاران طبیعت و مردم امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.