کد خبر : 20525
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
114 views

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران خبر داد:

قطع برق ۹۰ دستگاه اجرایی پُرمصرف مازندران

قطع برق ۹۰ دستگاه اجرایی پُرمصرف مازندران
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: در یک هفته اخیر برق ۹۰ دستگاه اجرایی دولتی، بانک‌ها و موسساتی که به مصوبه هیأت وزیران در خصوص کاهش مصرف عمل نکردند از طریق کنتورهای هوشمند از راه دور قطع شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ سید کاظم حسینی‌کارنامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران اظهار کرد: براساس مصوبه هیأت وزیران تمام ادارات دولتی و غیردولتی، موسسات و بانک‌ها موظف هستند ۳۰ درصد از ساعات اداری برق را نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ کاهش دهند.

وی تصریح کرد: در غیر ساعت اداری(۱۳ به بعد) ادارات و بانک‌ها باید ۷۰ درصد برق را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی خبر داد و خاطرنشان کرد: به صورت خودکار بعد از ساعت اداری اگر  ۷۰ درصد بار مصرف برق را کنترل نکنند، برق دستگاه‌ها خودکار قطع می‌شود.

حسینی‌کارنامی بیان کرد: در یک هفته اخیر برق ۹۰ دستگاه اجرایی دولتی، بانک‌ها و موسساتی که به این قانون عمل نکردند از طریق کنتورهای هوشمند از راه دور قطع شده است.

وی گفت: برق دستگاه‌هایی که قطع شده است بالاترین مقام ادارات باید با مراجعه به شرکت توزیع برق متعهد شوند تا الگوی مصرف را رعایت کنند و در غیر این صورت مجدد برق آنها قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران اظهار کرد: به‌منظور جلوگیری از قطعی و برای رسیدن برق به همه مشترکان توجه به امر صرفه‌جویی در انرژی مسئله مورد تأکیدی است که از دستگاه‌ها و مردم درخواست می‌شود نسبت به آن توجه جدی داشته باشند.

حسینی‌کارنامی افزود: برنامه‌هایی در راستای مدیریت مصرف از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر ابلاغ شده است تا دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی و غیردولتی نسبت به مدیریت و کاهش مصرف برق اقدام کنند و بتوانیم از پیک بار تابستان امسال عبور کنیم.

وی تصریح کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی و ادارات نسبت به مصوبه هیأت وزیران در خصوص کاهش مصرف بی‌توجه هستند که در این زمینه به آن‌ها تذکراتی داده شده است و در صورت تکرار و عدم رعایت، نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۱.۵ درصد از کنتورهای برق مشترکین این شرکت به صورت مکانیزه قرائت می‌شود تصریح کرد: قرائت مکانیزه کنتورها شامل قرائت کنتورهای دیجیتالی با پروب و قرائت کنتورهای آنالوگ از طریق پردازشگر تصویری است و از مزایای این روش می توان به کاهش هزینه های قرائت، افزایش دقت قرائت، جلوگیری از هدر رفتن انرژی و زمان و به روزرسانی اطلاعات مشترکین اشاره کرد.

حسینی‌کارنامی بر لزوم تعامل نزدیک و بهره‌گیری از ظرفیت‌های «پویش با انرژی» به منظور هم‌افزایی برنامه‌های مدیریت مصرف برق در ایام اوج بار تابستان امسال تاکید کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.