کد خبر : 11505
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
124 views

رئیس کل دادگستری مازندران:

۵۰ فقره از مستحدثات حریم جاده کیاسر ساری تخریب شد

۵۰ فقره از مستحدثات حریم جاده کیاسر ساری تخریب شد
رئیس کل دادگستری مازندران از تخریب مستحدثات حریم جاده کیاسر ساری خبر داد و گفت: متخلفان بدانند هرگونه آثار تجاوز به حریم راه‌ها تخریب خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در جمع خبرنگاران از رفع تصرف و تخریب 50 مورد از مستحدثات حریم جاده چهاردانگه(کیاسر) طبق ماده ۶ و  تبصره یک از  قانون  اصلاح ایمنی راه‌ها  و راه آهن با پیگیری رئیس حوزه قضایی و همکاری اداره راه ونیروی انتظامی خبر داد.

وی در خصوص اجرای این احکام گفت: یکی ازمواردی که در شورای حفظ حقوق بیت المال مطرح  می شود مقابله با دخل و تصرف در بیت المال و اراضی ملی وطبیعی؛ حریم راهها ورودخانه هاست که علیرغم اخطار و مهلت یکساله متاسفانه اقدامی دراین خصوص صورت نگرفته و متخلفان همچنان به ساخت و ساز ادامه داده بودند که با دستور به موقع  رئیس حوزه قضایی چهاردانگه نسبت به اجرای حکم و تخریب موارد ساخته شده اقدام موثر و قانونی صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری مازندران، خاطرنشان کرد: محور جاده کیاسر از حساسیت خاصی برخوردار است که با توجه به تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم جاده و مناطقی مانند جمال الدین کلا، لنگر، عالیکلا، با پیگیری و اطلاع رسانی  شهروندان دلسوز، برخورد قاطع و قانونی با متخلفین صورت گرفت.

حجت‌الاسلام  اکبری عنوان کرد: عده‌ای  با گذاشتن میز، منقل و ساخت آلاچیق و مغازه  در کنار جاده، بدون کسب مجوز از وزارت راه  اقدام به ساخت ساز کرده بودند بطوری که ایمنی عبور و مرور به مخاطره افتاده بود که با دستور قضایی این موارد تخریب و آزاد سازی شد.

وی تصریح کرد: متخلفان بدانند با هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در حريم راه برخورد قانونی صورت گرفته و آثار تجاوز به حريم، تخريب می گردد.

رئیس دستگاه قضا در پایان  از کسانی  كه قصد ساخت و ساز در مسیر جاده ها و راهها را دارند خواست تا قبل از هرگونه ساخت و سازی حتما از مراجع ذی صلاح استعلام حاصل كرده و بعد از اخذ مجوزهای لازم نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.