کد خبر : 13769
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
142 views

در شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری چه گذشت؛

مساعدت 35 میلیاردی برای راه‌اندازی نیروگاه زباله سوز تا انتقاد از عملکرد سازمان فرهنگی در برگزاری مراسم عید غدیر 

مساعدت 35 میلیاردی برای راه‌اندازی نیروگاه زباله سوز تا انتقاد از عملکرد سازمان فرهنگی در برگزاری مراسم عید غدیر 
مهمترین موضوعات مطروحه در شصت و هشتمین جلسه شورای شهر ساری به نیروگاه زباله، عملکرد سازمان فرهنگی، مشکلات ترافیکی و افزایش سرانه ورزشی در پارک‌ها باز می‌گشت.


به گزارش تیتر شمال؛ بعدازظهر امروز سه شنبه 13 تیر ماه، شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری  با حضور تمامی اعضا و اصحاب رسانه بصورت علنی در تالار جلسات شورا تشکیل شد.

براساس این گزارش، در این جلسه که با حضور حسینی معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری همراه بود، ابتدا پرویز شعبانی رئیس شورا در سخنانی ضمن گرامیداشت دهه ولایت و امامت گفت: این دهه فرصتی است تا با مقام عظمای ولایت تجدید عهد کنیم زیرا در پرتو رهبری داهیانه و رهنمودهای پیامبر گونه معظم له بوده که انقلاب و نظام اسلامی از گردنه های سخت به سلامت عبور نموده و اقتدار کشور اسلامی و عزت ملت ما حفظ شده است.

وی  با بیان اینکه پیشنهاد نامگذاری 13 تیر به عنوان روز هویت ساری به شورای فرهنگ عمومی برای تصویب و ثبت در تقویم است که در دوره قبل صورت گرفت؛ تاکید کرد: حفظ هویت و اعتلای ساری رسالت همه فرزندان این شهر است.

تاکید رئیس شورا بر تسریع روند جمع آوری زباله‌ها در فصل تابستان
رئیس شورای شهر ساری با تبریک 14 تیر روز قلم  به اهالی قلم و اندیشه، خاطرنشان کرد: نقش اصحاب قلم در جامعه ، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی می باشد که نقش حساس و بزرگی است و باید آنرا قدر دانست

شعبانی با بیان اینکه 14 تیر همچنین به عنوان روز شهرداری ها و دهیاری ها نامگذاری شده است،بر لزوم تکریم ارباب رجوع در همه واحدهای شهرداری و رعایت اخلاق و رأفت در برخورد با شهروندان تاکید کرد و ادامه داد: این روز را به شهردار ساری و همکاران وی در سطح معاونت ها، سازمانها و مناطق تبریک و از زحمات آنان در ارائه خدمات به مردم، قدردانی می‌کنم.

وی از زحمات سازمان مدیریت پسماند شهرداری قدردانی کرد و افزود: با توجه به گرمای هوا بهتر است زباله های شهر هر چه زودتر جمع آوری شود .

انتقاد نایب رئیس شورا  از عملکرد سازمان فرهنگی شهرداری در برگزاری مراسم عید غدیر 
سید حسین یوسفی نایب رئیس شورا با انتقاد از عملکرد سازمان فرهنگی در برگزاری مراسم عید غدیر گفت : عید سعید غدیر خم بزرگترین عید شیعیان است، ولی متأسفانه شهرداری برنامه ریزی برای برگزاری یک جشن بزرگ و در شأن شهروندان ساری انجام نداد.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت های شهرداری برای برگزاری هر چه باشکوه تر این عید بزرگ استفاده می شد.

یوسفی در عین‌حال از شهرداری بخاطر مدیریت موضوع پرداخت حقوق تشکر کرد و خواستار تداوم این روند شد .

نایب رئیس شورا همچنین عملکرد سازمان پسماند برغم کمبود نیرو را قابل ستایش برشمرد و تصریح کرد: خیلی از نیروهای واحد رفت و روب و جمع‌آوری زباله دچار بیماری های پوستی شده اند ولی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند که جای تقدیر دارد لذا باید درخصوص کمبود نیرو در این سازمان چاره ای اساسی اندیشید .

مساعدت 35 میلیاردی معاون وزیر برای راه‌اندازی نیروگاه زباله سوز 

سید ذوالفقار شریفی اعلام کرد: به اتفاق آقای سید حسن احمدی جلسه ای که با معاون وزیر راه و شهرسازی در تهران داشتیم و توانستیم در حدود 35 میلیارد تومان برای راه اندازی نیروگاه زباله سوز مساعدت بگیریم که 10 میلیارد آن برای ابنیه و 25 میلیارد نیز برای تجهیرات می باشد.

وی با اعلام اینکه با تلاش شهردار و حمایت اعضای شورا سکوی زباله همزمان با عید قربان تخلیه شد ، افزود: بزرگترین مشکل ما در بحث زباله کمبود نیرو است که باید با گذاشتن طرح های تشویقی برای پرسنل این مشکل را حل کنیم.

عضو شورای شهر ساری بر ضرورت تعیین تکلیف شرکت طرف قرارداد طرح نگهداری و خدمات شهری برای جلوگیری از سرگردانی نیروهای شرکتی تاکید کرد.

انتقاد ایرجی از دریافت ورودی در پارک ها

شهرام ایرجی ضمن انتقاد از دریافت ورودی در پارک ها از شهروندان، بیان داشت:بهتر است برخی از ساعت روز که افراد برای ورزش به پارک می آیند این ورودی گرفته نشود.

وی گفت : متأسفانه هنوز در خصوص افزایش سرانه ورزش شهر ساری تصمیمی گرفته نشده است درحالیکه بسیاری از پارک های شهر این قابلیت را دارند که در آن فضای مناسبی برای ورزش جوانان و نوجوان ایجاد شود.

ظرفیت های شهرداری در مولد سازی مشخص شود

سید رحمان میرشجاعی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری اعلام کرد : طی نامه ای از شهردار ساری تقاضا کردم ظرفیت های شهرداری در مولد سازی مشخص شود تا بتوانیم درآمد شهرداری را برای انجام پروژه های افزایش دهیم.

وی تاکید کرد : در بسیاری از نقاط شهر فضاهایی وجود دارد که میتوان از طریق مزایده یا مشارکت و تبدیل آن به محیط تجاری در آمد خوبی از آنها به دست آورد.

میرشجاعی ادامه دارد: اگر شهرداری و سازمان های تابعه بتوانند به درستی این مناطق را شناسایی کنند می توانیم هم در بخش خدمات دهی به شهروندان موفق باشیم و هم اینکه درآمد بیشتری به دست آوریم.

بیمه تکمیلی مشکل عمده تعداد قابل توجهی از پرسنل شهرداری است

سبحان بخشی گفت : در بحث بیمه تکمیلی بسیاری از پرسنل شهرداری دچار مشکل شده اند. باید نحوه بستن قرار داد مشخص شود و افرادی که در این موضوع هستند پاسخگو باشند.

کاهش مشکلات ترافیکی با فرهنگ سازی عمومی در استفاده از حمل و نقل عمومی

سید حسن احمدی گفت: باید با ترمیم ناوگان حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی در این بخش مردم را به استفاده از این گونه وسایل تشویق کنیم تا مشکل ترافیکی شهر کمتر شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری افزود :در بحث سرمایه گذاری و همچنین استفاده از فضاهایی که در اختیار شهرداری می باشد ما می توانیم با برنامه ریزی و اتخاذ تصمیمات درست هم به مردم خدمت رسانی کنیم و هم اینکه با کسب در آمد پایدار مشکلات مالی شهرداری را کاهش دهیم.

گفتنی است شورا در ادامه جلسه پیرامون آخرین نامه ها و لوایح شهرداری تصمیم گیری نمود .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.