کد خبر : 18648
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
127 views

در هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری مطرح شد؛

ضرورت قانونمندی شیوه وصول عوارض ارزش افزوده تغییر کاربری املاک

ضرورت قانونمندی شیوه وصول عوارض ارزش افزوده تغییر کاربری املاک
هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری در دوره ششم عصر دوشنبه 21 اسفند 1402 با حضور اصحاب رسانه در تالار جلسات شورا تشکیل شد .


به گزارش تیترشمال؛ هشتاد و هشتمین جلسه  در دوره ششم عصر دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ با حضور اصحاب رسانه در تالار جلسات شورا تشکیل شد .

 در این جلسه که تعدادی از معاونان ، مدیران و کارشناسان شهرداری نیز شرکت داشتند ابتدا رئیس شورا حلول ماه مبارک رمضان را تبریک  گفت و اظهار داشت : ماه رمضان ، بهار قرآن و ماه خودسازی است و اولین قدم در مسیر خودسازی این است که مراقب اخلاق و رفتار خود باشیم ، خود را بنده خدا بدانیم و نسبت به دیگران ، احسان و نیکی و انصاف داشته باشیم .

شعبانی : امید زیادی به تحول در عملکرد شهرداری داریم

پرویز شعبانی افزود : ماه رمضان بهترین فرصت برای اثبات بندگی است که در روزه داری متجلّی می شود و اگر شرط بندگی را بدرستی بجا آوریم ، قطعا باران فضل و رحمت الهی بر ما خواهد بارید.

وی همچنین به ۲۲ اسفند ؛ سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است لذا به مقام شامخ همه شهیدانِ گرانقدر و خانواده های معظم آنان ادای احترام می کنیم و از خدای بزرگ میخواهیم قدم های ما را برای گام برداشتن در راه نورانی شهدا ، استوار بدارد.

شعبانی با بیان اینکه ممکن است این جلسه ، آخرین جلسه صحن شورا در سال ۱۴۰۲ باشد ، پیشاپیش فرا رسیدن سال جدید را به عموم شهروندان فهیم و صبور ساری خصوصا خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، همه همکاران پرتلاشمان در مجموعه مدیریت شهری و خانواده هایشان تبریک گفت و افزود : با توجه به تقارن ایام ماه مبارک رمضان با آغاز سال نو ، امیدوارم سالی سرشار از برکت ، وسعت روزی و موفقیت پیش رو داشته باشیم .

وی بابت قصورهایی که در خدمت رسانی به مردم خوب ساری انجام شد عذرخواهی و تصریح کرد : در بروز این کاستی ها قطعا عمدی در کار نبوده و محدودیت ها بخصوص در بحث مالی موجب این مسئله بود و تلاش کردیم در سال جدید بر این کاستی فائق آئیم.

رئیس شورای شهر ساری برای نهاد مدیریت شهری نیز آرزوی توفیقات روز افزون در سال جدید کرد و گفت : خوشبختانه با بودجه ای که به همت شهرداری و حمایت و همراهی شورای شهر بسته شد و برنامه مناسبی را نیز در پیوست دارد ، امید زیادی به حرکت و تحول در عملکرد شهرداری داریم . این امر البته با تلاش مضاعف فرد فرد همکاران محقق خواهد شد .

شعبانی تصریح کرد : می گویند سالی که نکوست ، از بهارش پیداست . لذا انتظار داریم شهرداری در امر فضاسازی مناسب برای استقبال از سال جدید و نیز خدمت رسانی در خلال ایام نوروز به گونه ای عمل کند که شهروندان را به حرکت های تحولی در سال جدید امیدوار و مطمئن نماید.

وی درباره فضاسازی مناسب ، نظافت سطح شهر و جمعاوری سگهای ولگرد تذکر داد .

انتقاد یوسفی از رویکرد انحصاری شهرداری در واگذاری بازارچه های نوروزی

سیدحسین یوسفی نایب رئیس شورای شهر ساری نیز در این جلسه به برپایی بازارچه های نوروزی در برخی از نقاط شهر اشاره و از واگذاری انحصاری غرفه ها به پیمانکاران خاص انتقاد کرد.

وی گفت : پیمانکاران از هر غرفه بین ۱۰ تا ۱۸ میلیون دریافت می کنند در صورتی که قراردادشان با شهرداری ارقام ناچیزی است . آیا بهتر نیست بگونه ای اقدام شود که این وجوه به نفع شهرداری هدایت گردد .

یوسفی با تاکید بر اینکه نظارت از وظایف ذاتی شورای شهر می باشد ، افزود : من از همکارانم خواهش میکنم ورود کنند چون نباید این فرصت های درآمدی بطور انحصاری به افراد خاص داده شود ضمن اینکه عدم پاسخگویی به پیگیری هایم نشان میدهد که کسانی پشت این قضیه هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری بر ضرورت ساماندهی دستفروشان نیز تاکید کرد.

اعتراض احمدی به شیوه وصول عوارض ارزش افزوده تغییر کاربری

سید حسن احمدی عضو شورای اسلامی شهر ساری به شیوه وصول عوارض ارزش افزوده تعیین و تغییر کاربری املاک اعتراض کرد و گفت : درآمدهای شهرداری باید بر اساس کد های مصوب شورا باشد که تابع قانون درآمد پایدار است .

وی افزود : شیوه اخذ عوارض ارزش افزوده تغییر کاربری طرح تفصیلی قدیم به جدید که شهرداری های مناطق در حال انجام آن هستند ، نه مصوبه شوراست و نه در دفترچه عوارض و بهای خدمات پیش بینی شده و با دستورالعمل قانون درآمد پایدار هم مغایرت دارد .

احمدی با تاکید بر غیر قانونی بودن این طرز وصول عوارض ، از رئیس شورا خواست به شهرداری ابلاغ شود از وصول آن خودداری کنند .

وی توضیح داد : بر اساس دستورالعمل قانون درآمد پایدار در صورتی که املاک تعیین کاربری یا ناگزیر از تغییر کاربری شوند توسط کارشناسان رسمی دادگستری قیمت گذاری شده و شهرداری میتواند تا ۴۰ درصد آنرا وصول نماید .

گفتنی است در این جلسه مقرر شد شهرداری فعلا از وصول عوارض ارزش افزوده تغییر کاربری خودداری کند و طی نشستی با حضور نماینده شورای شهر ، معاون شهرسازی شهرداری و نماینده سازمان بازرسی در این باره تصمیم گیری شود .

وریجی خواستار مدیریت حمل و نقل عمومی و ترافیک شد

حسین وریجی عضو شورای اسلامی شهر ساری سنگین شدن ترافیک معابر شهر در ایام پایانی سال را مورد توجه قرار داد و گفت : شهرداری علاوه بر زیبا سازی سطح شهر ، برای ساماندهی ترافیک هم اقدام و با راهنمایی و رانندگی در این زمینه همکاری کندتا تردد شهروندان تسهیل و روند خدمت رسانی راحت تر و بهتر شود .

وی همچنین خواستار مدیریت مجدانه حمل و نقل عمومی در این ایام برای جلوگیری از سرگردانی مردم شد .

عاشقان : امیدوارم حَوِّل حالنا شامل حال ما و شهرمان شود

علی عاشقان عضو شورای اسلامی شهر ساری با تبریک حلول ماه رمضان و فرا رسیدن نوروز ابراز امیدواری کرد : دعای حول حالنا در مورد ما و شهرمان محقق شود .

وی بر لزوم تامین مطالبات کارکنان شهرداری تاکید کرد و گفت : این عزیزان خصوصا در بخش های خدماتی و کارگری یکسال زحمت  کشیدند و اکنون چشم امیدشان به همین حقوق و عیدی آخر سال هست لذا شهرداری باید در پرداخت آن تسریع بعمل آورد .

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ساری ضمن گرامیداشت روز آرامستان ، به مدیریت و کارکنان این سازمان خدا قوت گفت .

عاشقان همچنین خواستار تلاش برای کاهش ترافیک بویژه در معابر اصلی و هسته مرکزی شهر شد.

بخشی : پیگیری های دلسوزانه به ایام خاص خلاصه نشود بلکه مستمر باشد

سبحان بخشی عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت : در روزهای پایانی سال مثل ایام منتهی به انتخابات بازار تذکرات و پیشنهادات داغ است ولی با سپری شدن این ایام همه چیز آرام می گیرد در صورتی که پیگیری ها باید مستمر باشد و به ایام خاص خلاصه نشود.

وی افزود : البته تذکر حق اعضای شوراست و شهرداری هم باید پاسخگو باشد .

بخشی ضمن حلالیت خواهی از شهروندان و همکاران بخاطر قصور و تقصیر های احتمالی ابراز امیدواری کرد : سال جدید ، سالی توام با خوشی و سلامتی و برکت و موفقیت و پیشرفت باشد .

شریفی : به مناطق الحاقی توجه مضاعف شود

سید ذوالفقار شریفی عضو شورای اسلامی شهر ساری با تبریک حلول ماه صیام ، روز آرامستان را گرامی داشت و به مدیریت و کارکنان این سازمان بخاطر خدماتی که ارائه میدهند خسته نباشید گفت و برای مراسمی که هرساله در ایام پایانی سال با حضور کارکنان و خانواده هایشان برگزار می کنند تشکر کرد .

وی همچنین از احمد توهمی که سالها مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان شهرداری ساری بوده و اکنون عضو هیات امنای آرامستانهای کشور می باشد ، یاد کرد .

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری در مورد ارائه خدمات عمرانی ، توجه مضاعف به مناطق الحاقی ، رفع سد معبر و پرداخت حقوق و عیدی پرسنل به شهرداری تذکر داد و خواستار ارائه گزارش در خصوص نحوه واگذاری غرفه های بازارچه نوروزی شد.

شورا سپس وارد دستور کار شد و درباره آخرین طرحها و لوایح شهرداری تصمیم گیری کرد .

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.