کد خبر : 15138
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
125 views

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران عنوان کرد:

تشریح اقدامات دولت سیزدهم برای تامین برق مازندران

تشریح اقدامات دولت سیزدهم برای تامین برق مازندران
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: در ۲ سال گذشته یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط(۲۰ کیلوولت) و ضعیف در این استان احداث شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ سید کاظم حسینی کارنامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در ۲ سال گذشته یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط(۲۰ کیلوولت) و ضعیف در این استان احداث شده است؛ اظهار کرد:  از این مقدار ۴۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و بقیه شبکه فشار ضعیف است.

وی با بیان این که، در این مدت همچنین سه هزار و ۶ پست یا ترانس در استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد : در زمان حاضر نیز هزار و ۳۷۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در دست اجرا است که با بهره برداری آن ۴۵ تا ۴۸ هزار مشترک برق در استان مازندران اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تصریح کرد: با روی کارآمدن دولت سیزدهم هیج خاموشی برق در بخش خانگی و صنعتی در این استان نداشتیم که این مهم با تدبیر وزیر وزارت متبوع رقم خورده است.

حسینی کارنامی اضافه کرد : بار پایه شرکت توزیع برق مازندران در سال ۹۰۰ مگاوات است که این رقم در فصل گرما به سه برابر افزایش می یابد که این نشان می دهد بیشترین مصرف برق در بخش خانگی استان است.

وی ادامه داد : در استان ۴۰۰ هزار دستگاه ترانسفورماتور و هیجد هزار کیلومتر شبکه ضعیف و ۱۴ هزار کیلومتر شبکه ۲۰ ولت وجود دارد که مازندران از نظر تعداد مشترکین در بین استان های کشور رتبه ششم را داراست.

دولت سیزدهم برای «تامین برق مازندران» چه کرده است؟

وی به با اشاره به برنامه پتج ساله تعریف شده این شرکت از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ که باید تلفات انرژی را کاهش داد، گفت : از سال ۱۴۰۱ تا اکنون با تبدیل سیم های برق به مدل کابلی از افت فشار ولتاژ در این استان جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران کاهش سرقت، کاهش برق گرفتگی و جلوگیری از قطع درختان را از جمله مزایای تبدیل سیم های برق این شرکت به کابلی برشمرد.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۱ ۵۰۰ کیلومتر شبکه برق استان مازندران از سیمی به کابلی تبدیل شده و همین راهبرد نیز در سال جاری به طول ۵۵۰ کیلومتر در دست اجرا است.

وی یادآور شد : در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در بخش روستایی در بحث عوارض برق ۷۱۳ روستا با صرف ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار بهسازی کامل شده است و همین راهبرد نیز در سال ۱۴۰۲ برای ۳۶۰ روستا با اختصاص یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در حال انجام است تا ضعف ولتاژ برق در روستاهای مازندران برطرف بشود.

به گفته وی در هفته دولت امسال بهره برداری ۱۱۳ طرح با صرف یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.