کد خبر : 16620
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
172 views

با حضور استاندار و مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام گرفت؛

بهره‌برداری از اولین دستگاه اسپکت سیتی و سیتی آنژیوگرافی در بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری+تصاویر

بهره‌برداری از اولین دستگاه اسپکت سیتی و سیتی آنژیوگرافی در بیمارستان فاطمه زهرا(س) ساری+تصاویر

به گزارش تیتر شمال؛ مجتبی قربانی- شامگاه امروز، آیین بهره برداری از اولین دستگاه اسپکت سیتی در استان مازندران و اولین دستگاه سیتی آنژیوگرافی در بخش دولتی استان مازندران با حضور استاندار مازندران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) ساری برگزار شد. سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران از راه اندازی دستگاه های پیشرفته



به گزارش تیتر شمال؛ مجتبی قربانی- شامگاه امروز، آیین بهره برداری از اولین دستگاه اسپکت سیتی در استان مازندران و اولین دستگاه سیتی آنژیوگرافی در بخش دولتی استان مازندران با حضور استاندار مازندران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) ساری برگزار شد.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران از راه اندازی دستگاه های پیشرفته CT آنژیوگرافی و SPECT-CT در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) ساری خبر داد و گفت: این دستگاه ها تحولی در تشخیص بیماری های قلبی و عروقی ایجاد خواهند کرد.

حسینی‌پور در این خصوص اظهار داشت: دستگاه های CT آنژیوگرافی بر اساس پیشرفته ترین دستگاه های تشخیصی قلبی و عروقی هستند که در بیمارستان های پیشرفته دنیا مورد استفاده قرار می گیرند.

وی افزود: این دستگاه ها در تشخیص بیماری های قلبی و عروقی از جمله آنژین صدری، بیماری های عروق کرونر، سکته قلبی، نارسایی قلبی و بیماری های عروقی مغزی کاربرد دارند.

استاندار مازندران با بیان اینکه این دستگاه ها در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) ساری راه اندازی شده اند، گفت: با راه اندازی این دستگاه ها، بیماران قلبی استان مازندران دیگر نیازی به مراجعه به مراکز پیشرفته در تهران و سایر نقاط کشور نخواهند داشت.

 

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه افتتاح و بهره برداری از دو دستگاه مهم تصویربرداری پزشکی پیشرفته در مرکز آموزشی درمانی حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام، اعلام کرد؛این بیمارستان اولین مرکز دارنده دستگاه اسپکت سیتی در استان مازندران است که با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال خریداری شد.

وی همچنین هزینه خرید دستگاه سی تی آنژیوگرافی را ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح کرد این دستگاه نیز بعنوان اولین دستگاهی است که در بخش دولتی استان مازندران راه اندازی شد.

دکتر غلامی هزینه آماده سازی فضای فیزیکی بخش اسپکت سیتی را ۵۰ میلیارد ریال و هزینه آماده سازی بخش سی تی آنژیوگرافی را ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تقریباً ۱۰ میلیارد ریال از این مبلغ با مشارکت خیر ارجمند حاج محمد جواد عاشقان انجام شد.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.