کد خبر : 17406
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۹:۱۵
136 views

طی روز جاری صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری استانداری مازندران و سازمان سینمایی کشور

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری استانداری مازندران و سازمان سینمایی کشور
تفاهم‌نامه همکاری استانداری مازندران با سازمان سینمایی کشور توسط استاندار مازندران و رئیس سازمان سینمایی کشور به امضا رسید.


به گزارش تیتر شمال؛ محمد خزاعی صبح امروز در دیدار با استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران بیست‌ونهمین مقصد سفر استانی ما است اظهار کرد: تمامی ظرفیت‌های سینمایی در تهران متمرکز شده و استان‌ها چندان مناسب نیست.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: در قالب شعار عدالت بدنبال توسعه زیرساخت‌های سینمایی در استان‌های کشور هستیم.

این مسئول ادامه داد: طی سالیان متمادی بسیاری از سینماها راکد و تخریب شده است و امروز سالن سینما به عنوان یک مطالبه مردمی مطرح است.

خزاعی ادامه داد: امکان‌پذیر است که در همین دولت تا ۷۰ درصد سالن سینمایی کشور را افزایش دهیم و تاکنون ۲۴۰ سالن افتتاح شده و طبق برنامه ریزی تا سال ۱۴۰۴ این روند به بیش از دو برابر خواهد رسید.

وی اعلام کرد: ما در هر جلسه با استان‌ها با احصای چالش‌ها بدنبال رفع موانع و  رایزنی برای بهبود تقویت زیرساخت‌های سینمایی هستیم.

معاون وزیر ارشاد اعلام کرد: ما در کشور باید بیش از دو هزار و ۵۰۰ سالن سینمایی داشته باشیم و شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در اولویت احداث سالن سینمایی و حمایت دولت با برخورداری از تسهیلات هستند که مازندران دارای چهار شهر با این ویژگی است.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ۱۳ شهر استان فاقد سالن سینمایی است و قطعا مطالبات مردمی در این شهرها بالا است.

خزاعی اعلام کرد: هدایت مالیات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به سمت احداث سالن سینمایی و فعاليت‌های فرهنگی یکی از راهکارها برای حل این معضل است.

وی افزود: در تمامی شهرهای استان شاهد توسعه و احداث پروژه‌های بزرگ هستیم که لذا می‌توان از این فرصت بهره برد.

رئیس سازمان سینمایی کشور تاکید کرد: این مورد امکان‌پذیر است که با معافیت مالیاتی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه زیرساخت‌های سینمایی و فرهنگی مازندران باشیم.

معاون وزیر ارشاد افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم خزر باید به میزبانی شهرهای ساحلی به ویژه مازندران برگزار شود و این نیازمند بررسی ظرفیت‌های سینمایی مازندران باشد و لذا توسعه و تقویت این بخش مهم است.

خزاعی گفت: برخی جشنواره‌‌ها به دلیل کرونا تعطیل شد و برخی دیگر دارای ردیف بودجه ثابت نیستند و لذا اگر برنامه و جشنواره ریشه‌داری در استان برگزار شد ما از بازگشت این برنامه‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: مسکن هنرمندان از جمله اقدامات دارای اولویت و در دست انجام است و در حال تهیه بانک اطلاعاتی و جانمایی مکان برای حل مشکل مسکن هنرمندان هستیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ما نگاه مان به سمت تولید مشترک تولید محتوای سینمایی در حوزه‌های متنوع در عرصه سینما هستیم.

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد امور استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی کشور نیز در این نشست گفت: ما در کشور حسرت سرسبزی مازندران را می‌خوریم اما زیر این سرسبزی هم چالش‌های متعددی نهفته است.

محمدرضا سوقندی افزود: سینما با همه تحولات از روایت گذشته به روایت آینده رسیده است و اسباب تغییر و تحول است.

وی خاطرنشان کرد: مازندران نیازمند توسعه در این بخش است و این مهم دارای الویت و حساسیت است.

سوقندی با اشاره به اینکه وقتی شهری دارای سینما و یک مرکز فرهنگی نیست موضوعات و چالش‌های آن مشخص است، ادامه داد: مازندران مهد هنرمندان فاخر و فراوانی است که امیدواریم این تفاهم‌نامه منتج به تحول و اتفاقات خوشایندی شود.

در این دیدار تفاهم‌نامه سینمایی در ۱۰ ماده با هدف حمایت از تولید فیلم، فیلم کوتاه و کمک به انجمن‌ها و تجهیز دفتر سینمایی استان انجام شد و در نهایت تفاهم‌نامه همکاری استانداری مازندران با سازمان سینمایی کشور توسط استاندار مازندران و رئیس سازمان سینمایی کشور به امضا رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.