کد خبر : 14569
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
206 views

همایش تجلیل از خیرین، تشکل‌ها و فعالین اجتماعی حوزه سلامت مازندران برگزار شد

همایش تجلیل از خیرین، تشکل‌ها و فعالین اجتماعی حوزه سلامت مازندران برگزار شد
همایش تجلیل از خیرین، تشکل‌ها و فعالین اجتماعی حوزه سلامت مازندران در سالن آیت‌الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.


به گزارش تیتر شمال؛ پیش از ظهر امروز همایش تجلیل از خیرین، تشکل‌ها و فعالین اجتماعی حوزه سلامت مازندران در سالن آیت‌الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

این همایش با حضور دکتر غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، معافی مدیرکل کمیته امداد و علیپور معاون بهداشتی و خيران حوزه سلامت مازندران همراه بود.


دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این همایش، اظهار کرد: برخی از مشکلات حوزه سلامت به نوعی با حضور شما عزیزان حل شد.

وی افزود: پروژه‌های حال حاضر نیز با حمایت شما خیرین سلامت در حال اجرا است و خدمات آن به مردم خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: خیرین حوزه سلامت با نگاه خداپسندانه و خیرخواهانه در حوزه درمان خدمات فراوانی ارائه کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: مجمع خیرین با توصیه مقام معظم رهبری شکل گرفت و اکنون آن هسته اولیه درخت تناوری است.

مشارکت نیم میلیاردی خیرین حوزه سلامت در دولت سیزدهم

دکتر غلامی گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان مشارکت خیرین ۱۵۰ میلیارد تومان و در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد و در چند ماهه اخیر نیز به ۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی عنوان کرد: خدمات خیرین در حوزه بهداشت و درمان بسیار ارزشمند است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: مشارکت مردمی یکی از مبانی توسعه در جامعه دینی است و نشان می‌دهد در این بخش از مشارکت خوبی برخورداریم.

این مسئول افزود: ائمه جمعه بعنوان روسای مجمع خیرین به جلب مشارکت و جذب منابع، بسیار کمک کرده است.

دکتر غلامی تاکید کرد: بنده از حضور و همراهی یکایک شما خیرین عزیز تشکر و قدردانی می‌کنم.

عالی ترین درجه عقل انسان پس از ایمان به خدا، مهربانی به خلق است

آیت‌الله معلمی نماینده خبرگان رهبری در مازندران و امام جمعه شهرستان قائم‌شهر در همایش تجلیل از خیرین، تشکل‌ها و فعالین اجتماعی حوزه سلامت مازندران در سالن آیت‌الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: جوامع انسانی غیر موحد حتی تشکل‌های خیریه دارند اما در هیج ادیانی به اندازه اسلام عزیز درباره خیر رساندن به دیگران تاکید نشده است.

وی افزود: ما علاوه بر شیوه انسانی بر اساس آموزه‌های دینی نیز بر کمک رساندن به دیگران و کار خیر سفارش شده‌ایم.

نماینده خبرگان رهبری در مازندران خاطرنشان کرد: تواتمند با توانمندی که خدا به او داد در معرض امتحان است و نیازمند نیز در معرض امتحان است و خیر رساندن سفارش الهی است و طرف مقابل خیرین، خداوند متعال است.

این مسئول ادامه داد: آمریکایی‌ها افتخار کردند که دستور دادند حاج قاسم را به شهادت رساندند اما در ادعا، حقوق بشردوستانه را شعار می‌دهند.

آیت‌الله معلمی گفت: برای کسی که نیاز به خدمت پزشکی دارد در آن لحظه نباید به خوب یا بد او فکر کنی باید نیاز درمان او را مرتفع کنید.

وی عنوان کرد: عالی ترین درجه عقل انسان پس از ایمان به خدا، مهربانی به خلق و خیر رساندن به جامعه انسانی است.

نماینده خبرگان رهبری مازندران بیان کرد: خدمات پزشکی جزو امور خیری است که همگان از آن بهره می‌برند و محدود به قشر خاصی نیست.

این مسئول ادامه داد: قدم‌هایی که شما بر می دارید هم در دنیا و هم در آخرت باقی می‌ماند و انسان با مرگ، تمام نمی‌شود.

آیت‌الله معلمی مطرح کرد: آن چه که انسان در راه خیر انجام دهد نتیجه اش را دریافت خواهد کرد و نام نیک از او باقی می‌ماند.

وی متذکر شد: هر انسانی که به انسان دیگر علاقه داشته باشد و انسان دوستی در او باشد قطعا این انسان، فردی موفق است.

مشارکت مردمی ۳ هزار و ۵۰۰ میلیاردی در سال گذشته
مهندس حیدری پور نیز در این همایش، گفت: همراهی خیرین با حوزه سلامت نماد مشارکت مردمی نظام است.

وی افزود: تشکل‌ها سرمایه اجتماعی نظام هستند و هر چه بتوانیم تسهیل گری کنیم تا حضور را افزایش دهیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی وزارت بهداشت ، خاطرنشان کرد: اداره کل سازمان‌های مردم نهاد در وزارت بهداشت چند سالی است که تاسیس شد و در دولت سیزدهم این نگاه پررنگ‌تر است.

این مسئول ادامه داد: در دو سال گذشته کارهای خوبی صورت گرفته است که به زودی زود بنا است کارگروه بیماری های خاص در وزارت تشکیل خواهد شد و به تبع آن در دانشگاه‌های پزشکی نیز تشکیل می‌شود.

حیدری پور گفت: تشکیل شورای خیرین نیز در وزارت تشکیل شده است که گام های موثری برداشته خواهد شد.

وی بنگاه‌های اقتصادی را ظرفیت خوبی برای مطالبه گری در حوزه سلامت دانست و گفت: برای تسریع در صدور مجوز حوزه سلامت ، کارگروهی در وزارت بهداشت تشکیل شده است تا این روند را تسریع ببخشد.

رئیس اداره مشارکت های مردمی وزارت بهداشت عنوان کرد: وضعیت مازندران در مشارکت خیرین، مشارکت مردمی و بنگاه‌های اقتصادی بسیار خوب و جزو ۵ استان برتر کشور است.

این مسئول تصریح کرد: دو هزار میلیارد تومان میزان متوسط مشارکت مردمی در کشور بوده که این رقم در سال گذشته با ۸۵ درصد رشد به بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

حیدری پور اذعان کرد: از همراهی تمامی تشکل‌ها و خیرین کشور و نیز استان مازندران با هر کمیتی که به حوزه سلامت استان کمک می‌کنند نهایت قدردانی را دارم.

در پایان این مراسم از خیرین، تشکل‌ها و فعالان اجتماعی حوزه سلامت مازندران تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.