کد خبر : 18039
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
134 views

با حضور استاندار مازندران صورت گرفت؛

افتتاح تجمیعی ۲۹ پروژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعتبار ۷۰۰ ۶ میلیاردی

افتتاح تجمیعی ۲۹ پروژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعتبار ۷۰۰ ۶ میلیاردی
عصر امروز آیین افتتاح تجمیعی ۲۹ پروژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن کنفرانس بیمارستان امام خمینی ساری با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران عصر امروز در آیین افتتاح تجمیعی ۲۹ پروژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن کنفرانس بیمارستان امام خمینی ساری اظهار کرد: ما ۴۵ امین سالگرد انقلاب اسلامی را در حال تجربه هستیم و یکی از شاخص های اصلی این نظام مردمی بودن است و امام راحل از ابتدای نهضت به پشتوانه مردم قیام و به پیروزی رساندند.

وی افزود: امروز نیز این انقلاب به پشتوانه مردم در حال حرکت است و یکی از موضوعات مهم عدالت در ارائه خدمات است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اگر به شاخص های بهداشت و درمان قبل و پس از انقلاب توجه کنیم نشان می‌دهد که کشور تا چه اندازه به سمت عدالت بهداشت و درمان پیش رفته است.

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: ما قبل از ۴۰۶ پزشک عمدتا از کشورهای دیگر بودیم و امروز بیش از ۴ هزار پزشک عمدتا بومی هستیم.

حسینی‌پور عنوان کرد: قبل از انقلاب ۱۷۳۰ تخت بیمارستانی داشتیم که اکنون بالغ بر ۶۶۰۰ تخت داریم.

وی بیان کرد: تعداد بیمارستانهای ما از ۲۱ بیمارستان به ۴۹ بیمارستان رسیده است.

استاندار مازندران اعلام کرد: تعداد ۷۹ داروخانه قبل از انقلاب به ۵۷۵ داروخانه و ۱۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی به ۲۷۰ مرکز رسیده است.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: در هر انقلابی تا ۳ سال نخست آن انقلاب یک پویایی دارد اما در ایران عین ۴۵ سال این پویایی وجود دارد.

حسینی‌پور افزود: ارتقای شاخصه‌های درمانی و بهداشتی و نزدیک شدن به استانداردها از نتایج توجهات دولت سیزدهم به حوزه بهداشت و درمان است.

وی اشاره کرد: باید نسبت تعداد بیمار به مراکز درمانی به شاخص میانگین کشوری برسد و لذا با قاطعیت از پروژه‌های درمانی حمایت می‌کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: جمعیت استان در کنار گردشگرپذیر بودن  جهت ارائه خدمات درمانی دارای فراوانی بالایی است و لذا فشار مضاعف به کادر درمان ما وارد می‌شود و لذا باید در جذب پرستاران این استان ویژه دیده شود.

مقام عالی دولت در استان مطرح کرد: باید بجای راه اندازی مراکز درمانی مشابه و پرتکرار ساخت مراکز مورد نیاز و بیماران خاص باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌پور اذعان کرد: بخشی از مردم جهت درمان به استان‌های همجوار مراجعه می‌کنند که لازم است دانشگاه علوم پزشکی باید با سند آمایش این مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: باید تشکیل علوم پزشکی غرب مازندران تسریع شود.

 

استاندار مازندران تصریح کرد: اجرای گردشگری سلامت و جذب نیرو باید الویت قرار گیرد و باید با یک برنامه مشخص متناسب با ورود گردشگران شاهد فعال شدن مراکز توریست درمانی باشیم.

مقام عالی دولت در استان گفت: چشم انداز ما آن است تا ۵ سال آینده این استان میزبان گردشگران و بیماران خارجی کشورهای همسایه خواهد بود.

حسینی‌پور گفت: باید در جذب سرمایه‌گذاری تلاش شود و باید درصد آزمایشگاه به بیمار به سمت استانداردهای جهانی پیش رود.

وی گفت: نباید هیج بیماری از این استان جهت خدمات درمانی و آزمایشگاهی  به استان های همجوار سفر کند و باید به این پروژه‌ها و توسعه سرعت ببخشیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: این استان قابلیت تبدیل به قطب گردشگری سلامت را دارد و باید به این سمت حرکت کنیم.

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران عصر امروز ۱۸ بهمن‌ماه در آیین افتتاح تجمیعی پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران که با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی در سالن کنفرانس بیمارستان امام خمینی ساری برگزار شد؛ اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح تجمیعی ۲۹ پروژه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعتبار ۶ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال خواهیم بود.

وی با افزود: یکی از شاخصه‌های سلامت یک کشور امید به زندگی است که قبل از انقلاب ۵۵ سال بود که اکنون در کشور ۷۲ و در مازندران ۷۷ سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: تمام شاخصه‌های مازندران قبل از انقلاب پایین تر از کشور بود اما اکنون در عمده حوزه‌ها استان مازندران بالاتر از کشور است و وضعیت مطلوب‌تری نسبت به میانگین کشوری دارد.

این مسئول ادامه داد: مرگ و میر ۱۲۰ در هزار بود که اکنون در استان شاهد کاهش چشمگیر و وضعیت مطلوبی هستیم.

دکتر غلامی بیان کرد: مرگ و میر مادران باردار ۲۰۰ در هزار تولد بود و اکنون ۱۵ در هزار است.

وی عنوان کرد: تعداد پزشکان هفت دهم قبل از انقلاب بود که اکنون به وضعیت مطلوبی رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تعداد تخت بیمارستانی قبل از انقلاب ۲۰۰۰ بود که اکنون ۶ برابر یعنی ۱۲۰۰۰ تخت است.

این مسئول افزود: از کلار آباد تا گلوگاه این پروژه‌ها گسترده است و در تجهیز مراکز درمانی نیز اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

دکتر غلامی تاکید کرد: تلاش دولت در حوزه ستودنی است و کمال تشکر را داریم.

وی مطرح کرد: پروژه‌‌ای در استان داشتیم که ۱۷ سال به طول انجامید و طی دو سال اخیر با اعتبار ۷۰۰ میلیاردی در دولت سیزدهم به اتمام رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پروژه بیمارستان تنکابن ۹۷ درصد و فاز نخست بیمارستان آیت‌الله طبرسی به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی رسیده است.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه موفق شدیم تا مصوبه ۵۲۳ را بگیریم.

دکتر غلامی گفت: تعرفه‌های پایین کنونی موجب شده است تا بیمارستان‌ها به سمت ورشکستگی بروند و با این تعرفه‌ها، خدمات دچار آسیب خواهد شد.

وی افزود: نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان از تامین اجتماعی طلب داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران متذکر شد: تعرفه پرستاری نیز از مطالبات جدی کادر درمان و پرستاری است که امیدواریم در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح بسیاری از پروژه‌های درمانی و عمرانی در راستای سیاست‌های دولت هستیم و این جای تقدیر دارد.

وی افزود: با همه محدودیت‌های اعتباری پیش‌بردن پروژه‌ها بسیار کار دشواری است که خوشبختانه با تعامل مطلوب استاندار محقق شده است.

نماینده ساری و میاندورود خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته بسیار حایز اهمیت است و باید وضعیت گذشته و وضعیت موجود را به اطلاع مردم رساند.

بابایی کارنامی تاکید کرد: بسیاری از تجهیزات و فراهم آمدن مراکز بیمارستانی در ساری و به ویژه بیمارستان امام و قلب ستودنی است.

وی افزود: یادمان نمی‌رود که بسیاری از بخش‌ها و تجهیزاتی که در دولت سیزدهم در این مراکز درمانی صورت گرفته در گذشته جزو مطالبات عمده مردمی بوده است.

نماینده مردم ساری و میاندورود گفت: افتتاح پروژه‌های مهم صورت گرفته در بخش پت اسکن، آنژیوگرافی، سی تی اسکن و دیگر زیرساخت‌های درمانی نشان از توجه دولت به این حوزه دارد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.