کد خبر : 17185
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
247 views

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و زیمباوه +فیلم

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و زیمباوه +فیلم
سفیر زیمباوه که طی سفری دو روزه به مازندران سفر کرده بود با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری حوزه سلامت، دست پر استان را ترک کرد.


به گزارشتیتر شمال؛ مجتبی قربانی- عصر امروز یکشنبه ۲۶ آذرماه، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و زیمباوه با امضای فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و برایت سفیر زیمباوه منعقد شد.این تفاهم‌نامه با دایره وسیع همکاری دو کشور ایران و زیمباوه در حوزه سلامت در امور آموزش، پژوهش، تربیت نیروی انسانی به‌ویژه دانشجویان و ارائه  خدمات درمانی در آفریقا به ویژه زیمباوه منعقد شد.

هیئتی از زیمباوه با همراهی فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رمضانی مدیر امور بین‌الملل و معاونین، با حضور در بیمارستان رازی قائم‌شهر از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد.

برایت کوپمبا سفیر زیمباوه نیز در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از این فرصت مهم، از تربیت پزشکان مجرب، دارو ساز و دریافت خدمات آموزشی، پژوهشی و پزشکی مطلوب بعنوان اهدف خود از انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مازندران یاد کرد و بر گسترش همکاری‌ها تاکید کرد.

غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: دانشگاه وارد عرصه‌ای شده که امروز بین‌الملل یک قله است و این ارزشمند است.

وی افزود: این نشانه رشد دانشگاه و استان است که این فضای ارزشمند ایجاد شده است و این بستر را باید قدر بدانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: بخش پوست در بیمارستان رازی وجود دارد و از دکتر عمادی می‌خواهیم بحث آموزش این بخش را برعهده بگیرند.

این مسئول ادامه داد: قطعا در ادامه از متخصصان پوست نیز در این مرکز بهره خواهیم برد.

غلامی تصریح کرد: زمینه همکاری با کشور زیمباوه در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، پژوهشی و آموزشی فراهم شده است.
وی تاکید کرد: بر این اساس، در این تفاهم‌نامه در خصوص تبادل تجربیات، تبادل دانشجو و اساتید و نیز تولید دارو و دانش بنیانسیدناصر عمادی پزشک بدون مرز و متخصص پوست نیز گفت: آینده همچون نام شما برایت، روشن خواهد بود.

وی افزود: از این فرصت استفاده می‌کنم تا بگویم چرا سر از آفریقا در آوردم و آن اینکه در کنار دانش پزشکی، دانش اخلاق نیز هست.

پزشک بدون مرز در کشور آفریقایی زیمباوه، خاطرنشان کرد: پروفسور محمودی الگوی من بوده و من اصالتا قائم‌شهری هستم و از مردم شهرم عذرخواهی میکنم که فرصت خدمت به شهرم را در آفریقا گذراندم.

عمادی گفت: من از صمیم قلبم خوشحالم که آینده سرشار از آزادی است و دشمنان تاثیری بر همکاری مشترک حوزه سلامت دو کشور ایران و زیمباوه نخواهد داشت.

سفیر زیمباوه که طی سفری دو روزه به مازندران سفر کرده بود با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری حوزه سلامت، دست پر استان را ترک کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.