کد خبر : 16562
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
163 views

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آیین تجلیل از پرستاران نمونه تشریح کرد:

ملی بودن مشکل کمبود پرستار تا لزوم بازنگری در حذف ردیف بهیاری

ملی بودن مشکل کمبود پرستار تا لزوم بازنگری در حذف ردیف بهیاری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار تاسف از حذف ردیف بهیار و کمک بهیار که باعث کاهش فشار و سختی کار پرستاران بودند، خواستار اصلاح و بازنگری قانون‌گذاران در این مورد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ طی روزجاری، مراسم تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن آیت‌الله کوهستانی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران،مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون درمان و جمعی از مدیران حوزه ستادی و پرستاران نمونه بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی و اورژانس ۱۱۵ سراسر استان، برگزار شد.

این مراسم  با حضور پرستاران نمونه سراسر مراکز درمانی، تامین اجتماعی و بیمارستان‌های خصوصی تابعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سراسراستان همراه بود و از پرستاران نمونه استانی و کشوری، تجلیل بعمل آمد.

دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم، با اشاره به تلاش‌های ستودنی پرستاران در ایام کرونا و ایثارهایی که در آن شرایط سخت انجام شد، افزود: پرستاران به عنوان مجاهدان بی نام و نشان عرصه درمانی هستند و جایگاه بسیار ارزشمندی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: این حرفه شغلی است که باید همراه با عشق و ایمان باشد و اگرنه کار بسیار سخت می‌شود.

کمبود پرستار در همه استان‌های کشور مطرح است
غلامی با بیان اینکه کمبود پرستار در همه استان‌های کشور مطرح است و شاخص‌های تخت های بیمارستانی نشان از صحت این موضوع به ویژه در مورد پرستاران مرد دارد، تصریح کرد: دولت نگاه ویژه ای به جذب و تربیت پرستاران دارد تا این معضل مرتفع شود.


حذف ردیف بهیار موجب فشار مضاعف کاری به پرستاران شده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار تاسف از حذف ردیف بهیار و کمک بهیار که باعث کاهش فشار و سختی کار پرستاران بودند، خواستار اصلاح و بازنگری قانون‌گذاران در این مورد شد.

این مسئول ادامه داد: در حالی ارزیابی از خدمات پرستاری در سال ۹۱ یک رضایت ۸۵ درصدی بود، اکنون این میزان به حدود ۶۰ درصد رسیده است چرا که حذف این ردیف‌ها موجب فشار به پرستاران و در نهایت کاهش خدمات به بیمار می‌شود؛ البته باید در حوزه ارتباط با بیمار نیز بیشتر کار کنیم.

غلامی اذعان کرد: نیت و نگاه ما در هیات رئیسه دانشگاه فقط خدمت به شما و همه کارکنان حوزه سلامت و مردم شریف استان است و تا زمانی که هستیم با تمام توان تلاش می‌کنیم و اگر ناکارآمد باشیم خودمان پیش قدم خواهیم شد و اصراری بر ماندن نداریم.


افزایش کارانه پرستاران در گرو افزایش درآمد مراکز درمانی است
وی مطرح کرد: بیمارستان‌های ما، نسبت درآمد به هزینه‌شان زیر ۵۰ درصد است و اگر بر اساس سیاستگذاری تدوین شده پیش بروند به سوددهی می رسند و می توانند به توانایی لازم در افزایش پرداخت حق الزحمه ها و کارانه های کادر درمانی و پرستاران برسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در همین خصوص تاکید کرد: کارانه از محل درآمدهای بیمارستانی تامین می‌شود و لذا افزایش این درآمد و ثبت دقیق فعالیت از سوی پرستاران، منتج به افزایش دریافتی آن‌ها خواهد شد.

دکتر غلامی در پایان سخنانش پاسخگوی سوالات پرستاران در خصوص مشکلات و مطالبات‌شان بود.


پرستاران نمونه بارز ایثار هستند
حجت‌الاسلام دکتر سید حسین حسینی کارنامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: ویژگی‌های حضرت زینب سلام الله علیها از خصوصیاتی است که با حرفه پرستاری تناسب دارد.

وی با اشاره به خصوصیات بارز پرستاران،  یکی از این ویژگی‌های برجسته را ایثار دانست و خاطرنشان کرد: در ایام کرونا شاهد ایثارگری جامعه پرستاری در مراکز درمانی سراسر کشور بودیم و تمام آحاد جامعه این خصلت را لمس کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تلاش برای اصلاح‌گری را از ویژگی‌های های بارز حضرت زینب کبری(س) عنوان کرد و تصریح کرد؛ مقابل اصلاح‌گری در واقع فساد است.

این مسئول متذکر شد: زحمات ارزشمند پرستاران و خدمت بی‌منت و ایثارگرانه به بیماران موجب عاقبت بخیری خواهد شد.


 مطالبات پرستاران بیمه سلامت و تامین اجتماعی پرداخت می‌شود
دکتر کاظم محمودی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام پرستاران شهید دانشگاه، اظهار کرد: پرستاران در خط مقدم مراکز درمانی هستند و قطعا باید علاوه بر این عزیزان از خانواده‌های پرستاران نیز قدردانی کرد چرا که در ایام کرونا اگر همراهی آنان نبود کار برای پرستاران ما بسیار سخت می‌شد و این فداکاری ها شایسته قدردانی است.

دکتر محمودی با اشاره به تعرفه‌های پرستاری بیمه سلامت، از پرداخت ۵۸ میلیارد تومانی این مطالبات در دو مرحله بر اساس محاسبه و تصمیم‌گیری در جلسات مختلف حوزه‌های پرستاری خبر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حوزه تامین اجتماعی تاکنون پرداختی صورت نگرفته و دانشگاه با تلاش بسیار و از طریق تهاتر در صدد تامین آن است که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و برای تمامی پرستاران به مبلغ ۳ میلیون تومان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مطالبات حق اشعه پرستاران نیز در حال جمع‌بندی است و به زودی در چند مرحله پرداخت می‌شود؛ گفت : در نحوه محاسبه بهره‌وری گلایه‌هایی وجود دارد و معتقدیم باید حقوق پرستاران به صورت قانونی پرداخت شود.


تغییر ۵۰ درصدی ترکیب هیات رئیسه نظام پرستاری پس از انتخابات اخیر
این مسئول تصريح کرد که پذیرای سخنان و مطالبات پرستاران می باشد و دفتر این معاونت به روی همه کارکنان حوزه درمانی همواره باز است.

دکتر محمودی با اشاره به برگزاری موفق انتخابات نظام پرستاری با مشارکت خوب، از ارسال اعتبارنامه‌ها به حوزه‌های ۹ گانه خبر داد و متذکر شد: در این انتخابات شاهد تغییر ۵۰ درصدی و حضور نیروهای پیشکسوت و جوان در ترکیب هیات رئیسه بودیم.

وی در ادامه از برگزاری انتخابات شورای پرستاری استانی و کشوری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به پسماندهای بیمارستانی و چالش بر انگیز شدن آن ، خواستار همت جمعی و برخورد علمی‌ در حل این موضوع شد و با بیان اینکه حجم پسماند بیمارستانی ما بیشتر از حد استاندارد است بر نقش بسیار موثر پرستار در کاهش حجم پسماند عفونی بیمارستانی تأکید کرد .

گفتنی است در پایان از بیش از ۲۰۰ پرستار نمونه مازندران از سراسر استان تجلیل بعمل آمد.

گزارش: مجتبی قربانی

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.