کد خبر : 16835
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
146 views

رئیس اداره محیط‌زیست فریدونکنار:

درنای سیبری به فریدونکنار نیامده است

درنای سیبری به فریدونکنار نیامده است
رئیس اداره محیط‌زیست فریدونکنار گفت: هنوز درنای سیبری وارد این شهرستان نشده است.


به گزارش تیتر شمال؛ صمد کیانی صبح امروز در دهمین جلسه شورای اداری این شهرستان اظهارکرد: در طول سه سال گذشته ۲۰۵ قبضه سلاح کشف شد که از این تعداد ۱۷۳ قبضه مجاز و ۳۲ قبضه غیرمجاز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طی دو ماه گذشته تاکنون ۱۹ سلاح کشف شد که صورت‌جلسه آن به دستگاه قضایی ارسال و در دست بررسی است.

رئیس اداره محیط‌زیست فریدونکنار درخصوص سفر درنا سیبری به فریدونکنار، گفت: سال گذشته درنا سیبری در تاریخ پنجم آبان ماه وارد تالاب لپو شد و ۱۳۰ روز در این شهرستان زندگی کرد اما امسال بنابر گزارشی که گرفتیم هنوز این گونه نادر وارد فریدونکنار نشده و حتی در کشور آذربایجان هم مورد رویت قرار نگرفته است.

کیانی از جمع‌آوری بازار پرندگان خبر داد و تصریح کرد: برپایی بازار پرندگان باتوجه به اینکه جرم تقلی می‌شد پس از چندین سال بالاخره به‌صورت کامل جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: تمامی کسانی که در راه‌اندازی بازار نقش داشتند شناسایی شدند و البته برخی کارمندان هم در این رابطه دخیل بودند که با شناسایی تمامی افراد و اقدام شجاعانه مسئولان شهرستان توانستیم این بازار را جمع کنیم.

رئیس اداره محیط‌زیست یادآورشد: سازمان محیط‌زیست با جدیت پیگیر هستند که فقط روش سنتی دوما در فصل مهاجرت پرندگان انجام شود اما متاسفانه این روش دچار تغییر رویه شد و دامگاه‌داران از دوما به سمت گِذِر، کِرِس، دام‌های هوایی و شب‌دام تمایل پیدا کردند.

کیانی تاکید کرد: تا زمانی که این رویه ادامه داشته باشد و صیادان به شیوه‌های قانونی صید تمکین نکنند، سازمان محیط‌زیست برای صدور مجوز اقدامی نمی‌کند و البته این موضوع به اطلاع تعاونی دامگاه‌داران رسیده است.

وی اظهارکرد: اگر روش‌های نامناسب کنار گذاشته شود، سازمان محیط‌زیست پروانه انتفاعی برای دامگاه‌داران صادر خواهد کرد و هم در زمینه معیشت حمایت خواهند شد و به‌عنوان حامی محیط‌زیست می‌توانند فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.