کد خبر : 17303
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۹:۵۴
135 views

رئیس شورای شهر فریدونکنار تشریح کرد؛

سیر تا پیاز قرارداد پیاده‌راه سبز ساحلی فریدونکنار

سیر تا پیاز قرارداد پیاده‌راه سبز ساحلی فریدونکنار
رئیس شورای شهر فریدونکنار سیر تا پیاز قرارداد پیاده‌راه سبز ساحلی را تشریح کرد و گفت: تمایل داریم این پروژه با تغییر اصلاحات انجام شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدحسین میرمرادی یکشنبه‌شب در جلسه نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به درآمدهای شهرداری فریدونکنار از دوره پنجم تاکنون اظهارکرد: بودجه سال ۱۳۹۶ مبلغ ۱۷٫۵ میلیارد تومان بوده که ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان محقق شد و سهم جاری ۵۶ درصد و سهم عمرانی ۴۴ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۷ مبلغ ۲۶ میلیارد بودجه پیش‌بینی شد اما عملکرد ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده و هزینه جاری ۵۲ درصد و عمرانی ۴۸ درصد بوده است.

رئیس شورای شهر فریدونکنار تصریح کرد: سال ۹۸ مبلغ ۲۶ میلیارد بودجه پیش‌بینی شده که عملکرد ۲۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تحقق پیدا کرد و هزینه جاری ۵۸ درصد و هزینه عمرانی ۴۲ درصد بوده است.

میرمرادی یادآورشد: سال ۹۹ مبلغ ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شد اما عملکرد ۷۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تحقق پیدا کرد و هزینه جاری ۵۲ درصد و هزینه عمرانی ۴۸ درصد بوده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه شورای ششم از ۱۳ مرداد سال ۱۴۰۰ مشغول به‌کار شد، بودجه سال ۱۴۰۰ از قبل بسته شده بود و مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون پیش‌بینی شد که عملکرد ۸۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیونی محقق شد و هزینه جاری ۵۷ درصد و ۴۳ درصد هزینه عمرانی بود.

رئیس شورای شهر فریدونکنار خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ بودجه ۱۰۴ میلیاردی  پیش‌بینی شد که مبلغ ۱۵۴ میلیارد تومان محقق شد که هزینه جاری ۵۵ درصد و هزینه عمرانی ۴۵ درصد بوده است.

میرمرادی تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۲مبلغ ۱۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که تا پایان آبان ماه مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان محقق شد.

وی درخصوص نحوه پخش جلسات شورا گفت: برخی جلسات که برای عموم مردم است مانند عوارض سالیانه یا مشخص کردن بودجه را مردم باید بدانند اما مسائل اشخاص حقیقی یک امر خصوصی است و نباید علنی شود.

میرمرادی با اشاره به نوع قرارداد پیاده‌راه سبز ساحلی، اظهارکرد: کتابچه قرارداد سه نسخه است و نمایندگان قرارگاه آن را تنظیم و صحافی کردند و دو نسخه را به ما تحویل دادند و نکته جالب اینکه برخی از صفحات قرارداد در کتابچه‌ای که به ما دادند نبود.

وی خاطرنشان کرد: در ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ مصوبه‌ای به شهردار وقت دادیم و تاکید کردیم پس از تهیه نقشه های اجرایی که توسط مشاور آماده شده، اولویت‌های فازهای اجرایی توسط شورا مصوب و اجرایی می‌گردد.

رئیس شورای شهر فریدونکنار تصریح کرد: فهرست‌بها ۱۴۰۲ و ضرایب از مهمترین موارد مورد انتظار شورا برای اصلاح است که متاسفانه شهردار وقت بدون اینکه ضرایب و فهرست‌بها را مشخص کند و به شورا تحویل و مصوبه دریافت کند پای قرارداد را امضا کرد.

میرمرادی یادآورشد: اواخر اسفند ۱۴۰۱ مشاور را شهردار پیشنهاد داد و در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ کمیته انطباق متن مصوبه شورا را نسبت به این مشاور تایید کردند.

وی با اشاره به متن مصوبه شورا گفت: در این متن آمده که مشاور ملزم است در فاز نخست فقط نسبت به طراحی نقشه‌های اجرایی پیاده راه سبز ساحلی اقدام کند اما متاسفانه مشاور درحال حاضر حق‌الزحمه تمامی پروژه را از ما طلب می‌کند.

رئیس شورای شهر فریدونکنار یادآورشد: در ادامه این مصوبه آمده طراحی سایر بخش‌های پروژه منوط به تصمیم‌گیری و نظر شورا است.

میرمرادی ادامه داد: در پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ شهردار با مشاور قرارداد امضا می‌کند و نکته جالب در ۱۶ اردیبهشت ماه شهردار وقت با قرارگاه خاتم قرارداد منعقد می‌کند که برای ما سوال پیش می‌آید که چگونه مشاور ظرف مدت ۱۱ روز پروژه به این بزرگی را طراحی و کتابچه را تهیه کرده است.

وی افزود: ۳۰ اردیبهشت ماه قرارداد به ما ابلاغ شد و زمزمه استعفا آقای شهردار مطرح شد و در ۲۳ خرداد ماه استعفا شهردار پذیرفته شد و پس از رفتن ایشان در زمان سرپرست شهرداری متوجه شدیم که این قرارداد به‌صورت کلی بسته شده و پیش‌پرداخت را از ما بر مبنای کل پروژه می‌خواهند.

رئیس شورای شهر فریدونکنار گفت: پیمانکار درخواست مبلغ ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌پرداخت از ما کرده که این مبلغ برای کل پروژه است درحالی که بنابر مصوبه ما فقط قرار بود فاز نخست آن اجرایی شود.

میرمرادی ادامه داد: در ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ نخستین صورت وضعیت موقت را شورا تحویل دادند که مبلغ آن هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده و این مبلغ را مشاور به ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کاهش داد.

وی با اشاره به نامه سازمان بازرسی درخصوص ایراداتی که به این پروژه وارد شده است اظهارکرد: این نامه در تاریخ ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲ به شهرداری زده شد و در متن این نامه آمده که در تفاهم‌نامه مرداد ۱۴۰۱ با پیمانکار مبلغ قرارداد ۳۰۰ میلیارد بوده اما چگونه از مرداد تا اردیبهشت این مبلغ به ۶۸۰ میلیارد افزایش پیدا کرد.

رئیس شورای شهر فریدونکنار خاطرنشان کرد: در ادامه این نامه آمده، علت عقد تفاهم‌نامه و قرارداد با پیمانکار بر خلاف مصوبه شورای اسلامی شهر مشخص نمی‌باشد و شهردار سابق در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ بدون جلب مصوبه شورای اسلامی شهر و بدون ارزیابی املاک از سوی کارشناسان رسمی مبادرت به انجام مکاتبه با مدیرعامل شرکت پیمانکاری کرده که هیچگونه سمتی در فرآیند واگذاری اجرای پروژه نداشته و اعلام ۶ فقره از املاک قابل فروش برای تامین ۷۰ درصد از منابع مالی برای این مرجع مشخص نمی‌باشد.

میرمرادی ادامه داد: یکی دیگر از سوالات سازمان بازرسی این بوده که مبنای تعیین فاصله حمل مصالح به میزان ۱۲۵ کیلومتری با وجود امکان تامین آن در فاصله حداکثر ۷۰ کیلومتری از محل پروژه و نیز فاصله حمل ماسه بادی حاصل از اجرای پروژه با فاصله ۳۵ کیلومتری درحالی که ماسه بادی کنار ساحل قرارگرفته چه چیزی بوده است؟

وی تصریح کرد: پس از نامه بازرسی که به شهرداری زده شد و شهرداری از شورا کسب تکلیف کرد، اعضای شورا این موضوع را به تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ در دستور کار قرار داده و طی نامه‌ای به قرارگاه خاتم و مشاور طرح خواستار اصلاح قرارداد بر مبنای مصوبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ شدند.

رئیس شورای شهر فریدونکنار گفت: در ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۲ طی نامه‌ای از سوی موسسه راه ایران به شهردار فریدونکنار آمده که کارفرما درخواست اصلاح قرارداد را داشتند که به استحضار می‌رساند این قرارداد با طی فرآیندهای قانونی به امضای ارکان پروژه رسیده و استناد مصوبه داخلی شورا یا تفسیر اشتباه غیرقابل قبول نامه سازمان بازرسی نمی‌تواند دلیل بر اصلاح قرارداد باشد.

میرمرادی خاطرنشان کرد: این پروژه کار بسیار بزرگی است که ما هم تمایل داریم که انجام شود اما تاکید داریم که اصلاحات آن صورت گیرد.

منبع: بلاغ مازندران

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.